Cristina Ich e un simptom și cele două tipuri de onanii care susțin fenomenul

   Pe scurt: Cristina Ich e o vedetă de online. Faraoancă la Instagram. E standard de frumusețe și succes. Dacă n-o știți nu e grav, doar că (și) ea e formatoarea unei generații. Contribuie cu spirit și (mult) fizic la o tânără generație de fete stresate că n-arată bine și de băieți care vor să dețină femei-trofeu.

Nu vă stresați, nici eu nu știam mare lucru despre ea până acum, doar ce-mi aduceam aminte din presa tabloidă, ceva relații cu băieți de fotbaliști… ceva  din sfera asta.

Cristina Ich s-a implicat într-o campanie de strângere de fonduri pentru Institutul Cantacuzino, campanie de un penibil demn de studiu de caz (donai și puteai să câștigi un apartament de lux). Buba a explodat când transparența campaniei a relevat faptul că influencerii papă caviar și pâine bună din donații.

Mai multe detalii găsiți la Zoso pe blog.

Cristina Ich nu trebuie să fie un subiect. Ea e un simptom.

Ca multe altele, Cristina Ich este rezultatul unui trend care a început cu mult timp înainte să apară Instagram. Ce vorbim noi aici, cel mai probabil fenomenul care a pus bazele a ceea ce este astăzi crema influențăringului feminin a început când Cristina Ich era o copiliță și se prefăcea că-i cântăreață în fața unei oglinzi, cântând la tubul de deodorant.

Explozia online-ului (și a platformelor care au oferit prilejul să ne transformăm viața în muzeu/templu) s-a amestecat perfect cu filosofia modernă în care oamenii știu că merită totul (mai ales atenție), presărat totul cu o hiper-independență (femeile au libertatea să se vândă singure, Instagramul e peștele lor, profitul e echitabil). Peste asta aruncăm și hipersexualizarea omniprezentă, regândirea standardului de femeie-trofeu astfel încât să se pupe cu discursul de secol 21, confuzie, indiferență, hiperconsum (de obiecte și oameni obiectificați). Lista poate continua.

Jonathan Haidt, psihosociolog, a vorbit în multe interviuri despre social-media, influencering, hipersexualizare, fetițe. E un fenomen discutat, analizat, bine îndosariat.

Ce încerc să spun e că mai multe stropitori au udat copacul ăsta.

Dar întrebarea e „ce menține buruiana asta frumoasă” în viață? De ce rezistă această ambrozie și cum se propagă? Mai ales în contextul în care pare că suntem alergici la fals, exagerare și irelevant.

Se tot plânge moartea influenceringului. Pentru cei care nu-s neapărat la curent cu ce înseamnă asta, e ca și cum nu l-ai mai vedea pe Arșinel în reclamele Catena. Ori alte vedete în alte reclame. Moartea influenceringului online e echivalentul cu întoarcerea la reclame TV fără vedetele preferate, ci actori care se prefac că adoră/folosesc X produs. Precum vedetele.

Dar n-o să se întâmple asta. Probabil se vor schimba lucrurile, dar dacă ești tare-n pagină (Instagram/Facebook/Tik-Tok) n-o să mori de foame, oricât de mult s-ar deștepta lumea. Mi-ar plăcea să mă înșel. Sincer.

De ce nu se vor schimba lucrurile?

Pentru că există două tipuri de malahii care susțin fenomenul:

  1. Onania de imagine

Cristina Ich, Sânziana Negru și multe altele sunt ceea ce cu golănie putem caracteriza ca fiind „material de labă”. Unele sunt mai hardcore ca altele când vine vorba de sexualizare. Instagramul e plin de astfel de obiecte, lubrice mai mult sau mai puțin asumat. O reinterpretare a rubricii „Matrimoniale” de pe Anunțul.Ro din anii 2000. Filtre, citate frumix, hashtaguri, dar marfă sexuală.

Să nu fiu înțeles greșit.

Nu spun că vedetele de Instagram sunt prostituate (asta e o jignire pentru femeia modernă care-și îmbrățișează sexualitatea online. Ea nu vrea să fie comparată cu femeia care e posibil să-și vândă trupul pentru pâine, ori pentru că a fost răpită). Instagramărițele de succes nu vând servicii sexuale în format clasic. Nu spun că se culcă cu bărbați pentru like-uri, validare sau bani. Nici pomeneală. Serviciul lor sexual e de tipul video-chat, de la distanță, ba chiar mai curat: nu interacționează cine știe ce cu clientela. Cel mult dacă se uită la comentariile libidinoase. Atât.

Onania de imagine (pe care o cultivă cu bună știință) atrage priviri. Ale femeilor care vor să fie la curent cu standardul (masochism) și ale bărbaților care vor să vadă trofeu (onanism).

Cifrele sunt mari pentru că și conținutul e ușor și digerabil.

Vorbim de fotografii dezirabile, multă piele, multă opulență. Ce să nu-ți placă? Presară ocazional și ceva citate din Einstein (toate-s spuse de Einstein), citește goală într-un cadru feeric și aia e. Ce să nu-ți placă?

Cifrele fanilor cresc exponențial și de acolo vine și validarea, impresia de Cineva. Nu de puține ori vedetele de online, atacate din varii motive, s-au apărat făcând apel la cifre. „Tu vorbești de mine, care-s urmărită de XXX.XXX oameni?”. Valoarea vine din cifre.

2. Onania de apartenență

Al doilea tip de onanie e dependent de primul. Și e cel făcut (preponderent) de companiile care vor să se asocieze cu obiectele cu cifre mari. Sucuri, mâncăruri, vacanțe, haine, bijuterii, cosmetice. Toate pompează bani (mulți) într-o vedetă de online care e urmărită de un purcoi de oameni.

De ce?

Pentru că te văd mai mulți oameni într-un context frumix, alături de o persoană frumix, făcând lucruri frumix. De ce n-ai vrea să apari într-un astfel de context?

Gherlele de imagine (precum cea dată recentă de Cristina Ich) sunt doar mici pauze de colaborări (dacă sunt). Lumea uită, apele se liniștesc, apar alte scandaluri și apoi ne putem întoarce la a vărsa bani pe fese de influencerițe, care și ele la rândul lor varsă non-conținut motivațional în capul urmăritorilor.

Ce contează?

Că la final, după postare, produsul tău apare (mai mult sau mai puțin subtil) în ochii multor oameni: onaniști, frustrate, copile influențabile. Ăștia-s potențiale cumpărători: onanistul o să cumpere cadou X brand pentru că asta știe el că e echivalent cu frumusețea, frustrata o să-și cumpere produsul pentru mimetism de valoare, copila o să tânjească.

E atât de simplu.

Mi-ar plăcea să mă înșel și să se schimbe lucrurile, dar nu cred.

Ca să se schimbe ceva trebuie să purtăm o discuție mare și serioasă despre hipersexualizare, responsabilitatea mesajului transmis, educație, feminitate. Discuția asta trebuie s-o avem cât mai curând. Prin 2008. Sau 2000. 1990. 1950…

61 comentarii

  1. absolut de accord – ma bucur ca mai exista barbati care exista ca mine intr-o lume in care cand deschid subiectul asta cu majoritatea barbatilor cu care interactioneaza … toti se uita la mine ca si cum sunt nebun si zic ca eu am o problema – femeia e libera si eu sunt debil daca mi se pare ceva anormal cu sexualizarea femeii … inclusiv prieteni care sunt IT-isti foarte inteligenti si care citesc carti – si tot se uita la mine ca si cum am venit de pe alta planeta cand vorbesc despre sexualizarea femeii si cum consider ca e o problema reala.

      1. Foarte mișto unghiul de abordare al articolului. 👏🏻
        Părerile sunt și vor rămâne împărțite mereu. Eu una nu am urmărit-o niciodată, deoarece story-urile ei kilometrice mă obosesc. Dar am intrat în anumite momente – la fel cum fac și cu profilele altor influenceri- să văd care mai e treaba. Am fost surprinsă să găsesc story-uri în care încuraja “femeia modernă” să fie independentă, dar în același timp să trăiască pe banii bărbatului de lângă ea. Am fost surprinsă de faptul ca oscilează continuu, de la citate și exemple din istorie, literatură și filosofie la limbaj de mahala. Din păcate, influențează și nu e singura care face parte din acest gen. Iar “contentul” ei e exact ceea ce ai descris în articol. Nimic de substanță, fără mesaj sau valoare. Însă e o întreagă armată de astfel de oameni, iar faptul că au aparența naturaleții le va aduce o armată de oameni alături. Să ne bucurăm că avem dreptul că alegem pe cine urmărim și de cine vrem să ne lăsăm influențați, zic! ☺️

      1. Nu stiu cum arati , dar imi imaginez ca tu, cel care ai scris articolul asta ti-ai facut o l*ba si esti frustrat ca una ca ea nu s-ar uita la tine nici daca ai plati-o. Imi e scarba . Acest articol de doi lei e pentru cei ca tine .

        1. Nici noi nu stim cu arăți, dar din moment ce nu te-a dus mintea decât să te legi de fizicul autorului, credem că ești frumoasă dar proastă.

  2. Si site ul OMAZE ofera premii celor care doneaza pentru anumite cauze… si nu se joaca cu apartamente de lux in Bucuresti, ci cu masini probabil putin mai scumpe. Christina, alaturi de alte cateva fete din online ul romanesc sund diferite fata de restul pipitelor cu care ne au obisnuit platformele de socializare. Pe langa cremute si hainute mai indeamna si inspre cultura si bunatate. Acum la urma urmei, nimeni nu e perfect si nimeni nu e obligat „sa urmareasca” pe nimeni. Sanatate!

  3. Nu ai ce sa faci. Asta se cumpara pur si simplu, marketingul a evoluat acum, aceste trend nu va disparea, poate doar se va largi. Nu e nimic iesit din comun, era foarte predictibil: femeia perfecta(ca si imagine) atrage privirea si asa va fi intordeauna.

    1. Femeia perfecta atrage privirea, dar daca esti barbat adevarat nu te apuci sa le urmaresti si sa te uiti la ele ca disperatul … majoritatea barbatilor de succes nu stau sa urmareasca gagici pe insta sau pe alte retele – isi vad de viata lor

          1. Ar trebui sa ma las intimidata de faptul ca te iei de email ul meu făcut pe vremea când tu nu aveai internet?

        1. Carina, singura cultura care poate fi asociata cu acest billboard uman numit Cristina Ich e aia din iaurt. Oricum, ideea articolului a trecut razant pe langa tine, din pacate, deci nu cred ca ar avea rost vreo discutie. Spor la treaba, cartile alea nu se coloreaza singure.

  4. Doaaamneeee. Nu va mai faceti bine.
    Romania asta e plina de oameni ca voi „sa moara capra vecinului”.
    Nu zic ca nu s-o imbogati ‘influencerii’….dar cei mai saraciti sunteti voi, astia de pierdeti timpul comentand cum face altu bani. Asa si!? Dintre toti de pe internetul asta..
    Si Instagram and Fb invarte milioane in timp ce voi va pisati pe voi si va dati cu curu de pamant…ca are Piti bani sau nush care Cristina.
    Recunosc ca mi am pierdut 10 minute din viata sa citesc articolul asta scris de un mare frustrat sarac si cu cucu mic si 2 minute sa scriu mesajul asta la care isi vor pierde altii timpul sa l citeasca. Mnah….coronavirus. ce bine ca nu se dau diplome pe internet…cat sunteti voi de maestri.
    Ps: cand va duceti la magazin si luati paine, sa intrebati cat costa reclama. Ca n ar fi ok sa platiti pt asa ceva. Si sa nu mancati paine…ca va faceti cat boii de mari.
    Succes in viata si la bani!

  5. După primele rânduri citite, mi-am dat seama că nu o cunoașteți pe Cristina Ich și ceea ce promovează ea în rândul adolescentelor,a tinerelor fete printre care mă aflu și eu.O urmăresc pe Cristina în mediul online de mai bine de doi ani,și niciodată nu am auzit-o să încurajeze acest tipar de “femeia perfectă”, bine cunoscut in zilele noastre,din contră a susținut mereu iubirea de sine.Pentru mine ,dar și pentru multe alte fete,Cristina este ca o soră mai mare,îndraznesc să zic că uneori ne-a fost și mamă,fiind mereu acolo cu un sfat realisitic si bine-intenționat.Fără să o mai lungesc,nu cred ca aveți dreptul și informația necesară de a comenta asupra ei.Cum spune bunica mea:”Vorbești și tu ca să te afli în treabă”.

  6. Hai ca daca nu era Christina nu intram niciodata pe blogul asta no name. Ti-ai facut la articolul asta mai multe vizualizari decat ai face cu propria persoana. Ai scris numai minciuni.

    1. Si totusi ai intrat pe blogul lui noname. E o realizare faptul c-ai reusit sa iesi de pe Instagram si sa ajungi sa citesti ceva, chiar si un articol cu care nu esti de acord. Felicitari!

    2. E fain cum mulți așa-ziși blogeri sau ce ești, oricum e mai puțin relevant, comenteaza exact cum ar face orice om, care privește strada și spune fel și fel de aberații despre trecători sau trecătoare considerând că este atotștiutor. În realitate, contentul tău este atât de plictisitor și atât de lipsit de argumente care nu sunt demonstrate încât de la primul paragraf deja puteam să spun că va fi un articol banal realizat de asemenea de un personaj la fel de banal. În primul rând, de ce te crezi atât de important încât să faci un articol de tip „scandal” pentru că asta ai vrut. Ești doar un simplu om, care face cu „guy talk”, oricum vă place mult să vă inspirați de la alții, dar nu e neapărat o problemă ci doar o lipsă de originalitate. Nu ești o persoană avizată să dai tu răspunsul corect, nu deții adevarul concret și job-ul „a-ți da cu părerea” nu e un job, e ceva ce toata lumea, din păcate, practică. Nu, nu spun că nu ai avea dreptul, toți ne putem exprima opiniile în mod liber pentru că este un drept al omului. Însă să nu confundăm, părerile și opiniile cu verdictul avizat, sau cu un studiu de caz cu realități și argumente empirice. Este foarte ușor să te judec prin prisma faptului că nu știi să scrii un articol însă nu am să o fac, poate există alte calități pe care tu le ai sau le-ai dobândit. În al doilea rând, dacă tot îți dai cu părerea și vrei să faci asta într-un articol publicat online, îți recomand să studiezi mai mult subiectul și nu să ne pui o poza cu respectiva și să te folosești de niste stereotipuri de gen și de sexism pentru că asta ar însemna că nu ai anumite aptitudini în a vedea lucrurile în esență și nu respecți femeile în general poate ești misogin poate nu, tu știi cel mai bine. In ultimul rând, insultele și caracterizările prost făcute și gândite reprezintă un atac la adresa unei femei și mai ales poate reprezenta o ilegalitate și respectiva persoană te poate da în judecată pentru defăimare, discriminare de gen etc. Instigi la ură și deteriorezi imaginea unei femei indiferent de cine ar fi aceasta, cunoscută sau nu, vedetă sau nu. Folosești un limbaj despre care nu pot spune multe, folosești la sfârșit cuvântul feminitate și mi se pare absurd faptul că tu reprezinți un spectru larg de discuție despre feminitate, so what s that suppose to be about? E de-a dreptul jignitor tot acest articol și aduce ofensă femeilor în general iar cel mai scandalos lucru este comparația femeii cu un obiect, ceea ce mă aduce iar la discriminare și stereotipizare de gen, misoginie. Umilința pe care ai vrut să o atribui respectivei femei este josnică pentru orice sex. Păcat…încă sunt în căutarea timpului pierdut.

      1. daca tot zici ca nu stie sa scrie un articol si nu vrei sa dai sfaturi … eu zic sa ne arati un articol scris de tine – sa vedem si noi cum se scrie un articol adevarat – sa ne minunam si noi de o scriitoare adevarata – am sa presupun ca esti femeie din cauza numelui tau si pe modul cum scrii – e mult prea evident pt mine.

  7. Mă, prostituata asta mica ori si-a facut foarte multe conturi, ori colegele de trotuar virtual au sarit in ajutor?? 🤔 ciudat e ca nu fac referire la articol..

  8. Indiferent de cine ar fi vorba , nu poti jicni asa o persoana pe care nu o cunosti personal , bazandu-te doar pe opinia creata de pe Instagram ! Si ce fel de barbat jicneste in halul asta o femeie ?? Sunt curioasa , daca maine te intalnesti cu ea pe strada , daca ai curaj sa ii zici in fata toate porcariile de mai sus ? Pe internet toti sunteti „curajosi” .. Rusine ca poti te exprimi in halul asta despre o femeie ! Pun pariu ca maica-ta e tare mandra de tine !

  9. Pisi, nu ai cum sa comentezi de ea atâta timp cât nu ai urmărit-o constant.. Si mi se pare chiar prostesc ceea ce zici.. ea este material de laba? Si Loredana Chivu, care are mii de urmăritori si ea, are 99% din poze cu cur si tate si inteligenta ei e egala cu zero, ce mai este? Christina Ich măcar îți zice o vorba buna despre cum sa ai încredere in tine( si te ajuta cand tu chiar esti cu moralul la pamant) sau îți mai zice o carte sau un film bun.. Nu poți spune ca e doar fizic si atat.. poate multa lumea din acest motiv o urmareste, dar asta nu e vina ei ca e frumoasa si lumii ii place.. ce ai vrea? Sa nu mai pună poze cu ea? Eu cred ca tu esti doar misogin putin asa.. Sânziana Negru e produs de laba? Fata aia e zeita pe editat si montat videoclipuri, băiete…eu cred ca tu crezi ca ceea ce fac ele e usor si te oftici ca fac bani si tu nu..si mai e si mentalitate de roman, de tataie.. in America ce mai zici? De KIM Kardashian si Kylie Jenner? Americanii au donat sa o faca pe Kylie cea mai bogata tânără…dar se descurca si bravo lor! Kylie are machiaje, acum are si KIM… bine ca nu cersesc… dar romanului nu ii convine, normal… ca vecinului ii merge mai bine..Pana la urma fiecare trebuie sa își faca un venit..sunt unele influencerite care doar campanii postează.. Eu cred ca dacă încă critici cum se pozează anumite fete sau cum se imbraca, esti învechit! E viata lor, concentrează te pe viata. Si tu pana la urma de ce ai facut articolul? Sa profiți de scandalul asta si sa se uite lumea la tine.. si bravo ai fost smecher.. ar trebui sa te critic ca esti un nimic..doar poate ai si tu ceva bun pe pagina asta.. păcat ca o promovezi aruncând cu hate…

      1. Păi dacă te uiți prin comentariile pe care le are pe Instagram, o să observi că nu o urmăresc femei prea inteligente. Doar copile de 12 ani și câteva analfabete mai în vârstă. O carte sau un film bun…. Karamel, despre un tip care și-a distrus cariera pentru o tipă. Super carte. Nu e misogin, doar că voi ați rămas prin clasa a 4-a ca gândire și orice text puțin mai subtil vă depășește.

  10. Sunt de acord cu tine la faza cu hipersexualizarea asta obsesiva si cautarea de a ne simtii validati dar permitemi sa-ti ca ai pierdut toata dreptatea cu fraza asta: “ presărat totul cu o hiper-independență (femeile au libertatea să se vândă singure, Instagramul e peștele lor, profitul e echitabil)”. Singurul lucru care il demostrezi e ca esti frustrat pana in sange. Ti-ai dat seama ca esti nimeni pe langa multe femei si ti-e cam greu sa accepti. Poti sa te intorci la mamica sa continuie sa-ti faca de mancare si sa-ti calce ca femeia care da mura in gura e cam pe cale de disparitie. PD. Asta daca inca nu ai plecat de langa saraca ta mama. Bafta in continuare, si daca ti se complica lucrurile iti recomand sa dai pe la psihiatru.

  11. Am tot citit și am recitit. Și m-am gândit… Unde-i evoluția noastră? A oamenilor. Am rămas cu aceeași răutate. Care mi se pare că tinde să crească. A scris cineva ca Cristina este „o prostituata”. Am râs la asta. Pentru ca e atât de jalnic. Voi măcar stiti ce este o prostituată? Sau dați acest nume tututor femeilor care nu se încadrează în ” standardele ” voastre. Și ca este ” material de laba „… Dar bănuiesc ca va chinuie mult faptul că ea își castiga banii din Instagram. Și aruncați cu gunoiul asta în ea. Pur și simplu. „Ah! Pai ce? E prostituată. Clar! Numai așa se fac bani pe Instagram! „. Câtă frustrare trebuie să fie în voi. Stati și jigniti! Și-o jigniti atât pe ea, cât și pe comunitatea ei de pe Instagram. Da… Proastele alea la fel de prostituate ce o urmaresc. Și tare mi-as fi dorit să găsesc ceva calitativ aici. Pentru ca mereu părerile vor fi împărțite. Și e normal ca cineva să-și spună parerea. Dar voi ati jignit doar. Nu v-ați uitat la nici un story de al ei. Nu știți nimic de ea. Absolut nimic. Zero. Și doar v-ați pus la laptop și ati scris doar ce va venit la mana. Și aici vorbesc de toți care doar jignesc și atât. Ca atât știți să faceți. V-ați folosit de ideile voastre fixe. De asta nu evoluam. Nu sunteti flexibili. Omenirea a evoluat. Într-o mie de ani s-au schimbat atâtea. În fiecare an apare ceva nou. Dar voi ati decis să ramaneti blocați în cubul vostru. Și dacă apare ceva nou… Gata! Doamne ferește! Nu. Nu suportati să vedeți ca cineva face bani din Instagram uite asa. Dar nu pur și simplu. Femeia asta se informează înainte să promoveze ceva. Știați? Nu știați. Folosește produsele înainte să le promoveze. Știați? Nu știați. Nu știți nimic despre ea. Promovează atât costume de baie, cât și cărți. Și ce conteaza asta? Cu ce va deranjează? Ei bine, va deranjează. „Pai cum prostituata asta face bani din Instagram arătându-și trupul? ” Pai ăștia sunteti voi. Ca doar atât ati înțeles. Asta vreti voi să vedeți. În rest nu ati înțeles nimic. Zero. Și zero veti rămâne. Lasati-o pe ea să evolueze. Voi ramaneti în cubul vostru și înecați-va în propria voastră ignoranță. Pa!

    1. Da.Doar cu aceeași răutatea am mai rămas(dacă așa vrei să îi spui,eu îi spun gândire,dar tu îi spui cum vrei).Că deja avem prea multă bunătate dinasta aruncată la orice colț de stradă de toate cucoanele internetului,care se cred mari inovatoare că îți spun ,,love yourself” și ,,be confident”….chestiile astea nu fac altceva decât să adâncească orbirea continuă a unei generații care nici nu a apucat să își deschidă ochii.Îmi e milă…..foarte milă

  12. Esti probabil un labar care a fost vehement refuzat de femei pe care si le-a dorit de-a lungul vietii. Si pe langa asta, un frustrat cronic. N-ai cum sa zici ca ai stat sa le studiezi tu pe Sanziana Negru si Christina Ich si ai ajuns la concluzia ca sunt materiale de laba, cand sunt alte pornoiste pe social media care se bucura poate de acelasi reach ca si fetele astea doua. Si aici e o lista lunga, Loredana Chivu, Bianca Dragusanu, Adelina Pestritu si multe alte „domnisoare” cu un trecut foarte „tumultuos”. Daca tot ai timp liber sa urmaresti ca un mic obsedat profilurile influencilor (ca aia care asculta manele in mod ironic), ia da-i drumul si vezi ce continut au dansele… si atunci abia poti face un studiu de „piata”.
    Vad ca esti si „speaker motivational” (pf, incerc sa ma abtin), sincer acum, cu fata aia, cine sa te ia in seama?! :))))

    1. si culmea ca el are o prietena sau poate chiar sotie – nu se stie exact … dar na o fi fost o greseala faptul ca tipa respectiva l-a bagat in seama , no ? :))

  13. E interesant cum simpatia (mi-e greu sa cred ca e vorba de idolatrie) sterge cu buretele orice pacat. Fatuca asta are fani, nu gluma, daca dupa ce a fost deconspirata s-a facut coada pe articol la declaratii pe propria prostie. Articolul asta te-ar fi putut face popular, daca cei care mor cu tine de gat de dragul faraoanei de Instagram ar evada din albumul ei cu poze si ar mai rasfoi macar o prefata de carte, din cand in cand.

  14. Georgica, Georgica… Rusinica! Dar tu ce faci aici?!? Toti ne vindem intr-un fel sau altul, intr-o masura mai mica sau mai mare, fiecare cu ce are si cum poate.
    Mi-ar fi placut mai mult articolul daca nu ar fi fost atat de alb-negru. Inteleg ca izolarea nu ajuta foarte mult creativitatea dar ma astept la mai mult de la tine.

  15. Mi se pare foarte echilibrat articolul si ma surprinde sa vad comentariile cu iz de buthurt indirect. Nu stiam cine e individa, te-am auzit mentionand despre situatia asta intr-un podcast recent si am intrat sa vad.

  16. Articolul scris de tine nu este nimic mai mult decât analiza superficiala a ceea ce se presupune ca ar vedea așa numiții “fani”. Mai exact Instagram post-urile pline de “produse plasate” (sa zicem așa). Ceea ce nu înțeleg eu este cum poți tu sa îți expui părerea online fără sa ai faci o analiza a conținutului pe care X sau Y il crează, categoric nu ai fost la curent cu ce a postat timp de 3 luni. Sa zicem ca dupa ce te-ai uitat ai fi calificat sa îți expui opinia… cea ce nu cred ca s-a întâmplat.

    Ideea e ca avem dreptul sa urmărim orice conținut dorim, fără sa fim judecați de mai marii “societății” sau sa simțim presiunea de a fi inferiori acestora, numai din cauza unui diagnostic pus de un “doctor” fără licența.

    Da! Ocazional, ma uit la Cristina, dar asta nu înseamnă ca nu filtrez informația sau ca dau cu cardul la orice produs.

    Nu înseamnă ca nu am cultura, ca nu citesc din diferite domenii, ca nu am hobby-uri sau ca lumea levitează in jurul meu.

    Imaginea creată online nu ne definește ca și ființe umane, internetul nu e viața reala!

    Îmi pare rău, dar ceea ce faci tu aici se numește ipocrizie.

  17. F interesant articolul. Eu sunt permanent consternata ca cineva urmareste influencerii locali. Am zero invidie apropo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Texte pe mail: