Numele meu este anxietate și am George Bonea.

Un faliment vizual

Să tot fie 10 ani de când fațada Magazinului Unirea (convertit la „Shopping Center”) a fost înțolită cu reclamele unor branduri de cârpe de categoria B cu pretenții de mari produse fashion pe care să le poarte oamenii între două job-uri și trei rate.

Am și uitat cum arăta fațada magazinului, atât de tare mi s-a întipărit în minte noul aspect.

Cei mutați în București în ultimii ani nici nu știu cum arăta originalul.

Zilele trecute am trecut pe lângă primul mall din București și am văzut că reclamele glamour s-au cam cariat. Un brand s-a retras de pe fațadă iar restul s-au cam jigărit. În ansamblu totul arată a faliment și dezinteres, bucățica asta de Mecca consumeristă fiind într-o stare de semi-abandon.

Din păcate fațada Magazinului Unirea este un alt exemplu de lucru prost făcut. Oricum, Bucureștiul bifează grosolan de multe lucruri la capitolul „așa nu”, ce mai contează o fațadă centrală.

„Shopping Center”-ul are patronaj privat (mai e la Adamescu?) așa că bijnissmen-ul a făcut ce a vrut cu fața buticului central. Înainte de tatuarea cu H&M, Zara ș.a.m.d. era un circ total pe magazin. Capitalismul vomitase cele mai multe și penibile reclame peste creația lui Nicu. Îmi aduc și acum aminte că într-o perioadă pe magazinul ăla găseai tot felul de cârpe care te invitau să consumi tot felul de produse. Un gunoi vizual.

Când au venit fashionistele să îmbrace frumix și uniform fațada „urâtă și comunistă” s-a aplaudat ca focile. Cum altfel? Ce altceva se putea face cu fațada celui mai central magazin?

Să oferi fațada „urâtă și comunistă” artei? Să transformi zidurile alea într-un șevalet uriaș pentru artiștii cu idei? Să-i dai culoare? Să îmbraci răceala comunistă în libertatea artistică (poate și umoristică) a noului? Să transformi colțul ăla de oraș în cea mai mare și instagramabilă fațadă din Europa (poate chiar din lume) – cu ani de zile înaintea aplicației și potențialului #?

Pentru toate cele de mai sus ai nevoie de viziune. Idei. Oameni care vor orașe pentru oameni, nu orașe pentru reclame, mașini și ce alte priorități mai are Bucureștiul.

Altfel spus, nasol. Dar ce nasol fancy.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.
Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.