Mai marii din board-ul administrative al BOR S.A. au avut un meeting în care au stabilit că pentru anul 2015-2016 e nevoie de o activare A.S.A.P. în mediul online pentru preoți, astfel s-a ajuns la concluzia că pe credincioși nu-i mai aduci la altar cu slujba, ci prin like-uri.
Deci istoria se repetă. Acum aproape 2000 de ani un băiat cu plete, barbă și o țoală jerpelită pe care scria “Master of puppets” le spunea oamenilor să-l urmeze pentru că știe calea spre lumină și pace. Astăzi, Mark Zuckerberg, inventatorul Facebook, este urmat de milioane de oameni pentru același set de valori + poze cu pisicuțe, pițipoance și bebeluși.
Ce deducem noi de aici?
Că gata, suntem martorii apariției unei noi religii. Ne uniformizăm spiritual și pare că ne adunăm sub aceeași cupola pentru a ne ruga la același zeu, această Sfântă Treime: Liku, Sharu și Sfântu Engage. Și nu ne duce pe noi în Seen fără de răspuns, și ne izbăvește de Facebook picat, Markmin.
Cum o să fie cu preoțimea pe Facebook? Simplu și hilar. O să existe, evident, un top al celor mai îndrăgite fețe bisericești. Părintele Agrilogoaiei din Văscăuți o să fie mult mai apreciat decât colegul lui de breaslă din Pașcani, așa că BOR va trebui să țină cont de cerere-ofertă și să facă niște cursuri de training pentru social media.
Așa că-n viitorul apropiat se va ridica și un Business Center BOR unde vor lucra preoți la sutană cu sacou și cravată, într-un mediu office, unde se vor prezenta power-point-uri cu evoluția religiozității la români și vânzările de candele în anul 2016.
“După cum bine vedeți, scandalul sexual în care a fost implicat P.F. Daniel în 2021 a afectat cifra de donații pentru hotelul BORiott, așa că suntem nevoiți să anulăm lansarea parcului de distracții religioase BORland pentru 2022”. Parafrazez din viitor.
Acestea fiind zise, Mark Zuckerberg nu e primul evreu urmat prin deșert de o mulțime debusolată. Mai așteptăm minuni sau crucificăm Facebook-ul?