Deputații au votat și au scos Uber în afara legii. Personal n-am folosit aplicația pentru că n-am smartphone. Încă dețin un telefon cu taste și sistem de operare „n-Amdroid” și când vreau un taxi formez șapte cifre, dialoghez cu o ființă sictirită, ascult o piesă destul de proastă (exceptând varianta reggae pentru CrisTaxi. Atât de mișto era melodia aia că sunam doar s-o ascult), ființa sictirită-mi spune un număr și eu aștept. Știu, sunt un hipster care nu vrea să mai plece din anii `90.
În schimb am prieteni care au folosit Uber și cică-i mișto.
Ori suntem noi atât de înrăiți pe taximetriștii clasici, ori chiar toți șoferii de pe Uber te așteaptă cu apă, bomboane și zâmbitori. Dar hai s-o punem PRO și CONTRA Uber ca să vedem dacă deputații au făcut bine.
CONTRA Uber
Practic aplicația asta le ia pâinea de la gură taximetriștilor. Nu tuturor, că mai sunt d-ăștia ca mine care se feresc de touch-screen ca rocker-ul de haine roz, dar deja mulți au smartphone și pot afla oricând de Uber. Dacă favorizezi Uber lași niște oameni fără loc de muncă. Da, pot intra și ei pe Uber, dar acolo am înțeles că-i pe recenzii de la clienți, așa că-i nasol dacă ești un ghelbos meltean supărat pe viață și faci taximetrie pentru că pur și simplu nu știi să faci altceva (cu toată că tu știi despre tine că poți ajunge minim președinte de țară, dar nu poți de hoți). Așa că-n mare Uber strică un bijniss. Nu țin partea companiilor de taxi, dar dacă ai dat niște șpăgi să ai licență ok, ai cumpărat mașini, ai investit, etc., nu-ți arde de o competiție atât de dură. Asta ca să vedem și prin ochii taximetriștilor.
O altă problemă, dacă nu cea mai importantă, e că Uber e cam utopic. Îmi sună a ceva ce se-ntâmplă într-un stat idilic, ecologist, unde criminalitatea-i scăzută, oamenii se cunosc și se respectă. Da, urci într-o mașină Uber după ce ai citit o recenzie, dar știm (cred) că se pot băga-n ele ca să dea bine. Dar să spunem că șoferul e ok. Mașina? Hârburile alea galbene pe care le numim taxiuri mai trec printr-o revizie. Uber nu-ți urcă mașina pe rampă. Știu, acum mă chinui să găsesc lucruri anti-Uber, dar pun tot răul înainte ca să nu rămână ceva nespus.
PRO Uber
Nu l-am folosit, dar din ce mi-au spus utilizatorii cică-i mult mai bine. Eu nu vreau să mă leg de calitatea serviciului pentru că până la urmă ar putea și Speed Taxi, Cobălcescu și Pelicanu să angajeze oameni pe care să arunce un sacou și să le spună să tacă pe timpul cursei, ori să vorbească frumos, dar nu vor că… probabil nu le pasă. Așteaptă să apară o firmă care să facă asta și apoi să se dea și ei după.
Ce-mi place la Uber e faptul că rezolvă din problema „prea multe mașini în trafic în care e un singur om”. E și-o măsură eco, dar și logică: mergi în aceeași zonă ca mine? Foarte bine. Punem amândoi la benzină și haida! Da, intervine problema că-ți intră străini în mașină, lipsă de încredere, panică, te fură, te bate, te violează, dar asta-i o paranoia națională (când e paranoia), ori o realitate dureroasă (pentru că oameni răi se nasc, trăiesc și unii mai sunt și români).
Concluzie
Pe hârtie Uber sună foarte bine. În Luxemburg. Și poate-n comuna Vărăști din județul Giurgiu, unde toți se cunosc și „nu-i viol, ci o datorie mai veche”. În București cred că-i greu să te impui pe încredere și pe considerente ecologice. Și nici nu mai contează. Deputații au decis să salveze maimuțele din aparat (alea câte sunt), în schimbul unei variante alternative. Era interesant de aflat după un an de Uber în România câte incidente neplăcute s-au întâmplat în taxiuri vs. Uber.
Un răspuns
Imi pierdeam si eu timpul si am aflat informatia
de mai sus al dumneavoastra asa ca am hotarat ca trebuie sa va apreciez pentru ceea ce ati scris.