Numele meu este anxietate și am George Bonea.

Laie bucălaie, de trei zile-ncoace turismul îți place

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea să schimbe frunza lui Udrea cu o oaie. Am putea spune că Dobre are *oaie cu o  astfel de sugestie, dar treaba-i mult mai profundă.

În primul rând vreau să știți că eu sunt un fan al frunzei. Pentru un popor creștin, ba chiar unicul popor creștin cu adevărat, geto-dac și Iisus Zamolxianul , frunza este logo-ul ideal. Doar că n-a fost bine ilustrată niciodată. Frunza Elenei Udrea nu trebuia portretizată așa, aiuristic, deasupra numelui.

Acesta este contextul sub care arăți relevanța frunzei. Simbolistica ei este biblică, pură, ancestrală, intangibilă. Dar mna, Udrea n-a știut să explice delirul artistic și așa s-a ajuns la bășcălie națională. Păcat.

Revenind la oaia lui Mircea Dobre, ministrul își justifică alegerea prin faptul că „Miorița” este reprezentativă pentru poporul român. Firește!

Dobre a spus că spaniolii au un taur ca imagine, francezii un cocoș, noi de ce să nu ne fălim cu oaia? Dacă nu vă convine acest animal putem alege oricând calul bătut cu biciul, găina fără cap, porcul pârlit sau câinele sugrumat de lesă în timp ce-și face nevoile, tras indiferent de un stăpân pierdut cu ochii în telefon.

Dar oaia! Oaia, Miorița, aici e seva poporului. Oaia supusă și pasivă, aici e miezul românismului. Și doamne, comunicarea acestui brand de țară se poate face așa ușor: „România. Veniți de ne beliți!.

Gigi Becali are de acum un rol. El este mascota. Îl costumăm în Gigi Becali și-l punem la aeroport. Și-n drum spre hotel blocăm drumurile cu turme de oi. Lucru care deja se întâmplă pe unele șosele din țară.

Da, așa rămâne!

Hey, foreigners! Come to Romania. We`re full of sheep!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.
Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.