Într-o lume „personalizată” Tesla propune altceva

Cu gafe sau nu, Elon Musk e captivant. Îmi e clar că omul nu duduie de echilibru emoțional și are niște ciudățenii (simpatice?), dar faptul că pare un copil care încă mai crede că poate face un bine general îmi stârnește un zâmbet și-mi încălzește ventriculul stâng.

Bravo lui. E nevoie și de așa ceva într-o lume atât de cinică. Asta nu-i scuză derapajele, dar mna… oameni suntem.

Acum ceva timp vorbeam cu tata despre faptul că mașinile s-au depersonalizat. Cel puțin așa am ajuns să le vedem. Majoritatea seamănă și parcă-s făcute în aceeași fabrică, suferind mici modificări în funcție de logo-ul de pe capotă.

Cu excepția vârfurilor de gamă, modelelor iconice (am auzit englezismul ăsta recent) și OZN-urilor tot ce e pentru plebe pare făcut la indigo. Modele întregi deranjant de asemănătoare. Sunt din aceeași „familie”, dar sunt precum gemenii pe care-i deosebești doar după o aluniță.

De ani de zile designerii auto nu-și mai asumă chestii curajoase când vine vorba de trancariciul folosit de vulg. Teritoriul imaginației dispare într-un conformism mascat cu vorbe mari precum „personalizare” sau căpușarea emotivă a target-ului prin șablonarea mașinii: asta-i pentru familiști, asta-i pentru femei, asta-i pentru bărbații rebeli, aventurieri, pișcotari ș.a.m.d..

Nimic unic la exterior, zugrăveală în sufletul mașinii.

În această lume apare Musk cu un Cybertruck rupt din jocurile pe calculator din anii 1990. De ce? Probabil pentru că s-a gândit să iasă din șablon, chit că mașina pare făcută la presa lui Gutenberg, acum 600 de ani.

Așa cum a zis și el când prezenta mașina, „mai avem lucruri de îmbunătățit”, dar e un lucru extraordinar dacă ne întoarcem la mașini care exprimă ceva mai mult decât o carcasă pe roți.

E clar că o minte în colțuri n-are cum să conducă o mașină atât de colțuroasă.

6 comentarii

  1. Asta poți spune și despre telefoane, nu demult ne onora NOKIA cu o gama de telefoane sub tot felul de modele/forme (clapita, ruj, pudriera, game boy, luna, pătrat, oglinda, cu 2 ecrane, lumini laterale etc) întra și Sony cu walkman + Motorola cu sparq, millenium și lista poate continua

  2. In concluzie, daca iti plac formele mai sinuase, nu te duce capul. Daca nu consideri ca grafica animatiei din clipul „Money For Nothing” de la Dire Streets e o capodopera, esti un dobitoc.

  3. O cutie luata la strung a devenit simbolul auto al anului (inca) 2019?
    Industria auto se duce pe apa sambetei intr-a sasea fara frane.

  4. Sunt perfect de acord ca majoritatea masinilor seamana intre ele la design. E de apreciat cand cineva iasa din tipar si scoate pe piata ceva extravagant.
    Totusi, referitor la lumea „personalizata”… Cum altfel s-ar putea deosebi masinile intre ele si, in acelasi timp, sa fie cat mai eficiente pe sosea? Parca mi se pare ca nu degeaba s-a ajuns la un design comun. Poate ca asa e mai aerodinamic. Daca unele masini ar fi avut forme fel de fel, ex. triunghi sau orice forma creativa, poate n-ar mai fi asa eficiente pe sosea, poate n-ar fi stabile.
    Prin urmare, nu mi se pare rau ca masinile seamana intre ele.
    Voi ce parere aveti?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Texte pe mail: