O inițiativă civică readusă la viață de mai multe grupări și vedete își propune să-i lase pe cei care propagă fake-news-uri fără salarii. Cum? Prin gâtuirea țevii de bani dintre televiziunele mincinoase și brandurile care se promovează pe aceste canale.
Scrisoarea deschisă semnată de Tudor Chirilă, Tudor Giurgiu, Oreste, publicitari, jurnaliști și mulți alții roagă/cere/somează/încurajează/imploră mai multe firme să boicoteze Antena 3 și România TV. Să nu-și mai facă reclamă pe aceste două posturi pentru că din banii lor sunt plătiți unii să manipuleze și să dezinformeze.
Interesant pentru mine, ca publicitar, e că această scrisoare a fost semnată și de colegi de breaslă. Oameni cu zeci de ani de experiență în domeniu, tătici/mămici ale advertising-ului în comparație cu subsemnatul.
Ei vor ca firmele pentru care-și ard neuronii să nu-și mai promoveze produsele pentru fanii de Antena 3 și România TV, în ciuda faptului că și banii celor ieșiți la mitingul PSD sunt buni și poate că vor și gurile lor să mănâncă Boromir, să bea Cava D`Oro și să călătorească la bordul aeronavelor Blue Air.
Emoțional înțeleg mișcarea.
PSD pute. PSD împroșcă minți prin canalele de mai sus. Și guriștii lor trăiesc din bănuții veniți de la Carrefour, Catena sau Colgate.
Dar…
Toate brandurile alea nu-și fac reclamă la Antena 3/România TV dintr-un crez comun. Cel puțin așa sper. Nu. Ele-și fac reclamă oriunde pentru că banii tuturor sunt buni. Chit că-i Antena 3, Digi 24, Pro TV, OMV aceeași benzină are.
Da, bradurile ele pot alege moralitatea, dar știm cu toții ce audiențe mari fac televiziunile Antena 3 și România TV. Și audiențe mari = vânzări mai mari. Și brandurile vor profit. Provident vrea să împrumute oameni, cât mai mulți, chit că votează PSD sau nu. E posibil ca PSD-ul să le ajute bijniss-ul.
Penny Market vrea să vândă și dacă ești publicitar le știi target-ul (venituri/studii). Mă-nțelegi?
Ok, hai să zicem că suntem morali. Hai să zicem că zidul a căzut și tot mai mulți publicitari recunosc: advertising-ul e prostituție, o armată de oameni care gândesc modalități prin care să se vândă chestii și Cannes/CLIO/EFFIE sunt doar contexte în care publicitarii se bat pe spate și-și spun „nu suntem mașini de făcut bani, ci creativi, oameni mișto”. Da, gata? Suntem morali, sinceri?
Atunci hai să recunoaștem că oamenii nu-s proști doar pentru că Antena 3 și România TV.
Oamenii sunt prostiți constant.
Și reclamele-și aduc aportul. Binging cu Vodafone? Balotare alimentară cu fast-food? Sucuri homeopate prezentante ca stoarse din natură? Alo, a sunat Ipocrizia. Își cere drepturile.
Oamenii nu-s proști pentru că n-a făcut Dragnea școli. Sunt proști pentru că-s manipulați să cumpere, să consume. Cine face reclamele? Nu le face PSD-ul…
Scrisoarea deschisă e semnată și de Robert Tiderle, șeful la Papaya Advertising. Omul sub semnătura căruia a plecat spre TV spotul despre care am scris mai jos:
Eu zic să vă-ntâlniți toți marii publicității și să hotărâți: suntem morali și condamnăm tot ce este imoral, sau rămânem amorali și ne preocupăm ca munca noastră să crească vânzările, chit că-i vorba de cancer la plic, mizerie la sticlă, pe Antena 3 sau Cartoon Network.
…
P.S. – să nu mă-nțelegeți greșit, n-am nimic împotriva boicotării (eu de un an și ceva nu mai consum anumite produse din același raționament), dar pare că suntem mai interesați de cine primești niște bani decât de ce produse ajutăm să se vândă. Unele-s cancer, dar vrem ca banii ăștia să nu ajungă la Badea&Gâdea, nu că ne pasă de consumatorul final de cancer.
P.S. 2 – Respect pentru asta:
Sursă foto: Iqads