O părere despre TikTok

Acum vreo lună mi-au scris niște oameni: „Bonea, vezi că-ți fură unul/unii conținutul de pe Youtube și-l urcă pe TikTok…”.

Am zis „fie, o să-mi urc din pastile (ReclameReale) și pe acolo”. Poate nu mai fură.

Și dacă tot le-am urcat pe TikTok am zis să mă plimb și prin aplicație.

Acum câteva luni, când a izbucnit nebunia, am zis să instalez aplicația, dar după 24 de ore am zis „nu, e prea nasol”. Acum am ajuns la altă concluzie: „nu, în continuare e nasol”.

Știu că unii apropiați și specialiști în social-media mi-au zis că-i super aplicație, fun și că algoritmul TikTok e rupere, dar tocmai asta am vrut să evit. N-am vrut să mă bag în vreo bulă, n-am dat like la nimic. Am mers cu trendurile, am vrut să-mi dea aplicația ce crede ea că e mai important, ce rupe, și să văd lumea asta fără parti-pris-uri.

E horror. Horror altfel față de Facebook, Instagram sau Youtube. Un horror mult mai zugrăvit ca pe celelalte platforme, aproape culmea infantilismului și mult prea mult non-conținut. Non-informație. Non-umor.

Faptul că non-conținutul vine în pastile scurte îl face și mai îngrozitor.

Iar cultul non-personalității a cucerit un nou teritoriu: video. Mulți de pe TikTok n-ar face niciodată content video de Youtube/Facebook pentru că acolo trebuie să te chinui ceva mai mult și sunt oarece standarde. Pe TikTok poți să te filmezi 15 secunde fiind oricum și aplicația îți va aduce niște mii de vizualizări ca să-ți umfle pânzele.

Dai din fund pe muzică în sufragerie? Conținut. Imiți (slab) un personaj? Conținut. Mergi pe stradă (da, am văzut asta)? Conținut.

Unde mai pui că și dacă sunt canale mișto de TikTok (sunt, nimic de zis, dar aceleași informații le ai și pe alte platforme), câte pastile scurte și smart poți înmagazina într-o sesiune? Nu-mi spune că dacă stai o oră pe zi pe TikTok – cum fac unii – (o medie de aprox. 240 clipuri de 15 secunde) ai înțeles mare lucru.

Da, poate că algoritmul ăla e țiplă, dar de ce m-aș izola în alte bule? Nu-s ele destule pe Facebook?

Și oamenii creativi pe care-i știu nu cred că și-au „redescoperit” creativitatea pe TikTok. Puteau să fie creativi în clipuri scurte și pe Youtube sau Facebook, doar că fără fiorul noului (lucru pe care încă-l oferă TikTok).

Unde mai pui că lip sync-ul (chestia care face cu adevărat vâlvă pe TikTok) e cea mai mare dovadă de nimic pe care cred că am reușit s-o văd până acum pe net. Mai ales că mare parte din lip sync e prost făcută. Unde mai pui umorul (involuntar) al cântăreților și cântărețelor care și-au mutat talentele play-back de pe scenă pe online.

De ce e lumea pe TikTok?

Traseul mi s-a părut simplu și firesc. Începutul a fost al copiilor. Apoi au venit brandurile și vedetele după ei (te duci unde-s potențiali consumatori de tine și cauți să-ți crești piața). Apoi au venit și adulții curioși. Și ăia infantili. Și atât.

Acum să vedem cât ține. Unii spun că TikTok va îngropa Youtube. Nu știu ce să zic…

4 Responses

  1. Am dezinstalat mizeria asta! Foarte corect spus! Oricat ai cauta prin miraculoasa lume Tiki Toko, nu ai ce invata NOU. In concluzie 🤢🤮

  2. Mulți s-au apucat de Youtube pentru că au devenit foarte populari pe TikTok. Mie îmi place, la început mi s-a părut groaznic, dar acum îmi apar doar chestii pe gustul meu și chiar mă distrează. Informație, nu știu, eu am urmărit câteva discuții despre rasism, feminism, pro-choice vs pro-life etc. Îmi place să văd tineri având păreri. Nu mai spun de conturi de fotografi cu trucuri de la care am învățat o grămadă de lucruri în câteva secunde. Ca pe orice altă platformă, după conținutul bun trebuie să sapi, pentru că majoritatea preferă circul, deci ăsta e în tendințe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Texte pe mail: