„Ea e fată bună”, doar personajul e mizerabil

De câte ori apare un text urât despre vreo vedetă (online/TV), opinie bazată pe vreo faptă regretabilă făcută de VIP, răsar apropiații care vor să regleze situația: „stați bă, nu mai dați cu fecale, e și ea/el om bun… nu știți voi…”.

Să ne fie cu iertare că nu cunoaștem cum e fiecare vedetă-n suflet și simțiri.

Ne lăsăm ca proștii manipulați. De ce vor starurile să afișeze.

După textul de ieri despre Ana Morodan&gașca ei de consumeriști-conspiraționiști-farsori au apărut și mesajele cu „ea e fată mișto, n-o știți…”. Unde e fată mișto?

În privat? La cico? La cafea? Când nu-i pornită camera de la telefon? Când nu-i pe InstaStory? Chiar cred că dincolo de online e posibil să fie o ființă extraordinară, deșteaptă, carismatică și amuzantă (cu toate că lucrând în publicitate am auzit preponderent nasoale de la oamenii care au colaborat cu ea). Dar până să ajungem să cunoaștem profunzimea vreunei vedete, noi plebea, ne construim imaginea din ce ne furnizează diva pe online. C-așa suntem noi, limitați.

Nu transcendem genialitatea prin selfie-uri și InstaStory-uri. Niște țărani…

Aaaa, „personajul” din online e problema?

Scuze mea preferată din ultima perioadă: sunt într-un fel online. Acolo sunt un „personaj”.

Până te înghite personajul.

Cum sunt domnișoarele care pe Instagram se dau actrițe porno, doctore în mădularistică, dar în realitate cer să fie tratate ca niște mimoze intelectuale care vor să fie privite doar în ochi, nu în decolteul nesimțit.

E posibil să pară șocant, dar pe internet lumea te percepe ca-n viața reală. Singura (potențială) scuză e să spui că ești un personaj, să ai un pseudonim, să te măscărești ireal și să punctezi constant că ești altcineva.

Să faci vizibilă linia dintre una și alta. Precum Marian Râlea și Magicianul. Bendeac și Fernando/Vanghelie/(cine a mai fost imitat). Ombladon și muzica rap.

Dacă te prezinți cu numele tău, te pozezi în intimitate, faci totul public sub imaginea ta naturală, nu mai ești un personaj online. Ești tu.

Online-ul ți-a potențat o latură caricaturală și ți-ai dat seama că dacă o arzi flamboaiant ai faimă? Nasol. Dozează-ți personalitatea petardă astfel încât să nu creadă toată lumea că ești 24/7 un titirez excentric.

Studiu de caz: Dana Budeanu și-a conturat atât de bine imaginea de femeie acră încât este aproape imposibil s-o mai dregi spunând că, în timpul liber, e columbofilă și iubește păsările, nu le rupe gâtul cu feminitate. Poți spune asta, vezi câți te cred.

Poate că apropiații vedetelor care o dau de gard ar trebui să vorbească cu prietenii lor cunoscuți și să-i ajute să-și propage mai bine viziunile astfel încât să nu fie percepuți „greșit”. Să le dea sfaturi de branding personal. E greu să vorbești cu columna, știu, dar așa e normal. Nu să te duci pe la fiecare plebeu și să-i spui că-i în eroare, că n-a înțeles luceafărul, că nu vede luminița de la capătul influențărului.

Vorba aia, „cum te crești, așa te ai”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Texte pe mail: