Se schimbă așezarea lucrurilor și alinierea planetelor. Dacă până acum ceva timp auzeam toți că „e greu să fii femeie”, aflați că astăzi nu-i nimic mai dificil ca existența de bărbat.
Eu nu-s debusolat. Sunt absolut rătăcit, la limita depresiei, și simt că-i muncă în zadar să bucuri o femeie. Ori mai multe. Ori Femeia la modul generic.
Am văzut recent campania Avon.
Aia cu Antonia. Reclama aia fluviu în care cântăreața ne spune cu ochi umezi de căprioară că „iubirea nu-i pe net” și îi roagă pe bărbați să renunțe pentru o clipă la Facebook, Instagram și net pentru a-și arăta iubirea.
În spotul Avon Antonia și-a tras fața de mironosiță neiubită ca să se apropie de target-ul de ne… completate amoros și-a-nceput să toarne discursuri motivaționale despre cum #hashtag-urile sunt false și iubirea pe net e falsă și totul e fals și nașpa și trist.
Și să nu credeți că Antonia (dar mai mult Avon, că de la ei vine textul) beștelește falsitatea indiferent de sex. Nu! Antonia are o problemă cu bărbații care o ard pe net, în ciuda și-n fața căprioarelor supi și nefe care vor doar puțină atenție și o îmbrățișare.
Asta cu toate că social media e dominat de femei (68% din utilizatorii de Instagram sunt femei).
Tot noi suntem problema.
Și Antonia ne vorbește de falsitate din spatele unor sâni falși și a unui kilogram de fond de ten și farduri.
Și așa cum îi șade bine unei campanii ipocrite, nimeni n-a remarcat că Antonia ne vorbește de falsitate internautică din postura de purtătoare a unui cont de Instagram cu mii de poze retușate, #hashtag-uite și pline de selfie-uri „naturale”.
Ca să nu mai spun că, un alt aspect dat uitării, acum nici 3-4 luni Antonia ne încuraja cu Bromania să stăm cât mai mult timp pe net și să ne filmăm non-stop. Totul într-o campanie Vodafone. Pe vremea aia Antonia nu considera că statul pe net în exces e nașpa și fals și trist. Nu anticipa c-o să facă slacktivism pentru ne… iubite în perioada 1-8 martie.
N-am o problemă (neapărat) cu Antonia că are opinii fluctuante precum tensiunea unui pensionar, ori că Avon exploatează un stereotip fratulent de dragul vânzărilor, dar mă enervează să știu că există femei care cred că proștii îndobitociți în iarnă să stea cu orele Live pe net sunt îndeajuns de „deștepți” să lase telefonul din mână pentru că așa le-a zis Ambasadoarea Căprioarelor, Antonia.
Bărbați, dacă vine vreuna la voi să vă spună „vai, ai văzut ce campanie frumoasă a făcut Avon cu Antonia și cum condamnă ei statul pe net și cum bărbații care-și ignoră femeile pentru social-media nu-s bărbați?” aveți o singură opțiune la dispoziție: să vă scoateți telefonul și să stați pe rețelele de socializare. Așteptați până pe 9 martie când se întorc toate la selfie-uri din unghiurile alea bune și uită că a fost cândva o campanie ipocrită gândită de o corporație care face chestii cu care să-ți acoperi naturalețea.
…
Un răspuns
Problema🤔e… că Antonia, se crede Gaga 👺și mai că suntem obligați👊să vedem cum iese🙏😷