Zilele trecute încercam să demontez mitul conform căruia bucureștenii s-ar așeza vreodată, în proporție covârșitoare, în stații de autobuz/troleu/tramvai dacă ar avea parte de mai bine. Făceam apel la nevoia de statut și la puterea/valoarea oferită de mașina personală. S-a tot spus „vai, dacă am avea o rețea mai bună de autobuze”. Poate să fie cea mai bună, unii tot n-ar vrea să se-nghesuie cu vulgul.
Azi m-am gândit la cealaltă scuză preferată a multor români (majoritar șoferi): d-aia se conduce prost și se moare pe șosele, că nu-i infrastructură.
N-avem date concrete să știm câte decese se puteau evita dacă aveam asfalt mai bun, șosele mai drepte ș.a.m.d., dar suntem puși în situația de a răspunde la următoarea întrebare: ce omoară mai bine/mai repede/mai sigur, prostia sau lipsa infrastructurii?
Ce te omoară la volan (sau dincolo de el)? Faptul că nu-s străzile la standarde înalte sau că-s pline de idioți care și-au luat carnetul ca pe (un alt) televizor. „Las’ să fie, nu strică să-l ai”.
Să luăm exemplul A2. Autostrada Soarelui. E autostradă. E bună, îți faci treaba cu ea. 200șiceva de kilometri de normalitate și infrastructură. Un om civilizat ar putea ajunge de la ieșirea din București până în capătul autostrăzii în puțin sub două ore. Dacă merge legal. Care este justificarea pentru care unii îi dau blană cu 160-170-200 pe autostradă? Merg mai repede tot din lipsă de infrastructură? Dau flash-uri isterice de nervi că n-au șosea până pe plajă unde îi așteaptă prosopul?
Orașele sunt pline de isterici care între două semafoare conduc precum la raliu. Nu știu dacă o fac din grabă pentru că cei mai mulți sunt captivi în rutina traficului urban și m-aș aștepta să-și dea repede seama că dacă nu pleacă mai devreme din punctul A vor ajunge (mereu) mai târziu în punctul B. Dacă mergi de luni de zile pe același traseu și te izbești de aceleași probleme… problema e la tine.
Adaptarea la condiții este o dovadă de inteligență.
Nu poți micționa constant contra vântului și să te superi mereu că te uzi. Și conform exemplului de mai devreme, cel cu A2, unii se poziționează intenționat în bătaia vântului, chiar și când li se dă șansa să le fie bine. Că așa-s unii.
Zilele astea o să se vorbească mult despre șoferița care a omorât două fetițe. De ce? Pentru că mergea cu viteză pe străzile din oraș. Pentru că a încurcat pedalele (frâna cu accelerația). Pentru că „aia e”. Se putea evita drama? Evident. Cum? Nu putem discuta despre prostia umană, dar putem oricând să ne plângem că n-avem autostrăzi și drumuri mai bune/mai goale, eventual din fața casei până unde avem treabă. Loc unde ne așteaptă un loc de parcare gol.
România are parte constant de victime ale prostiei, chiar și acolo unde este un smârc de infrastructură.
La câți idioți sunt pe șosele voi chiar credeți că o țară ca a noastră, dacă ar avea autostrăzi și drumuri bune, s-ar goli de proși și victimele lor?
În timp ce noi vorbim de asta mulți alții se gândesc și sunt în plin proces de achiziționare a permisului auto. Că nu strică să-l ai.
2 răspunsuri
Tarani in trafic sunt peste tot in lume, mai plimba-te prin Europa ca poti doar cu buletinu’, si nu pe trotineta, in masina, sa vezi cum conduc nemtii, francezii, italienii, sa vezi ca neam prost e peeeeeste tot. Dar o banda in plus e o banda in plus.
Multi cu musca pe caciula de sunt atat de putine comentarii