Când am aflat că la americani au pus instrucțiuni de folosire pe tuburile de pastă de dinți am zâmbit. Anul trecut ne-am dat cu cracii-n sus de râs aflând că magazinele s-au apucat să-și înștiințeze clienții că învelișul portocalei, zis și „coajă”, nu e comestibil.
Spirtul nu se bea. Tubul de spray nu se introduce în anus (fără asumarea unor riscuri care nu știm dacă sunt direct proporționale cu plăcerea). Telefonul nu se utilizează în cadă, mai ales dacă e pus la încărcat.
Sunt tot felul de reguli pe care omul trebuie să le respecte. Dacă vrea să trăiască. Unele reguli implică utilizarea obiectelor sau totemurilor.
Nu-ți faci rău (și nu-i rănești nici pe alții) în numele credințelor personale, chit că ți l-a vorbit Dumnezeu de rău pe Allah (ori viceversa), iPhone vs. Samsung, Play Station vs. Xbox ș.a.m.d..
Ați remarcat faptul că de cele mai multe ori învinovățim victimele?
Băutorii de spirt sunt vinovați, nu spirtul. Șoferul e vinovat pentru excesul de viteză, nu mașina.
Văzând recentele scandaluri cu femei desfigurate de creme recomandate de Antonia&alte vedete m-am gândit dacă, nu cumva, tot victimele sunt de vină.
Evident că trebuie să discutăm condiția de obiect a Antoniei.
Este Antonia precum spirtul, tubul de spray sau alt obiect greșit folosit? Sau e o ființă umană pe care să o tragi la răspundere pentru recomandările făcute? Pot părea întrebări absurde, dar când vezi că un om a devenit panou publicitar și se folosește de „poziționarea stradală bună” pentru a face bani/recomanda orice începi să-ți pui întrebări cu privire la substratul omenesc.
Antonia îți spune ce rețea de telefonie să folosești. Ce creme. Ce sucuri să bei, ce mâncare să consumi, ce mașină să conduci. Antonia nu mai e un simplu om pe care-l întâlnești la piață și-ți mai recomandă „una-alta”, ci e omniprezentă, omniscientă, omniconsumatoare. Ca o reclamă. Antonia e o reclamă umană.
Dacă suntem de acord cu asta (măcar de amorul filosofelii), atunci mai este ea responsabilă pentru faptul că fanelor ei le pică pielea încercând tot felul de creme? Mai este reclama responsabilă pentru lipsa de discernământ a consumatorilor?
Până la urmă, câtă minte poți avea să folosești produse recomandate de o cântăreață?
Antonia e cântăreață (calitatea actului nu face subiectul acestui text), nu dermatolog, nu enolog, șofer profesionist, bucătar. Da, e consumator de vin, creme, mașini și poate că ocazional taie o ceapă, dar asta n-o transformă în specialist, adică entitatea la care trebuie să te raportezi când faci alegeri.
Și dacă nu e specialist, de ce s-o asculți?
Pentru că ești naiv (ce cuvânt gingaș pentru „prost”)?
Am văzut recent că Antonia se plânge pe Instagram c-o înjură unii fani de morți, familie, răniți pentru că le-a recomandat să se dea cu Plush Bio și acum ăia au rămas fără față. De ce să înjuri panoul? De ce nu pe tine? Totuși, te-ai dat pe față cu un maglavais recomandat de tipa care-ți spune să treci pe Vodafone…
Până la urmă, nu-s oamenii proști că-și bagă tuburi de spray în anus, spirt pe gât și Antonia în creier?
6 răspunsuri
Eu nu înțeleg de ce nu am voie cu telefonul in cada…când nu e la încărcat. E ip68, teoretic nu intra si nu iese nimic din el
George, la faza cu portocalele ca nu e comestibila coaja, ar trebui să știi că este folosita destul de des in bucătărie.
Trebuie s-o speli înainte. Știi la ce mă refer cu mâncatul…
Era simplu dacă ieșea la spălat, scandalul a plecat de la niște insecticide care TREC PRIN coaja citricelor. Și uite așa capeți IQ de Antonia… dacă ești norocos să apuci să te bucuri de el.
Părerea mea e că-s două variante: dacă folosește produsele la care face reclamă – atunci, da, nu e ea de vină. Dacă nu le folosește și spune că le folosește, atunci e o problemă, și are și ea partea ei de vină (nu pentru găurile din față, ci pentru promovarea unui produs prin inducerea în eroare). Chestia cu specialiștii nu mai are demult legătură cu promovarea de produse sau cu industria reclamei. Nici atunci cînd, în reclame, apar oamenii ăia care arată precum specialiștii. Sunt convins că, la o adică, in a court of law, și în spatele cremelor ăstora pentru care Antonia își ia acum înjurături, există niște specialiștii și niște studii.
Nu sunt. Formulele sunt instabile, se separă și fierb la câteva produse, sau culoarea diferă la aceleași creme după “inspirație” cum chiar dna a spus. Doamna farmacist care înainte se dădea drept doctor dermatolog le prepară și chiar dădea “rețete” la cabinetul său sau pe baza unor poze pe whatsapp, cu schema ei de tratament (“personalizată” – aceeași pentru toată lumea) + antihistaminice și suplimente alimentare. Produsele nu se vând decât pe site-ul lor și singura promovare este din online, în timp ce comentariile negative sunt șterse. Să vezi astfel de controversă și să continui să le promovezi e cam aiurea indiferent de ce efect au asupra pielii tale (dacă le folosești), fiind un influencer cu “comunitate” pe care o respecți. Produsele sunt promovate și prietena ei make up artistă, care se presupune că