Într-o lume „personalizată” Tesla propune altceva

6

Cu gafe sau nu, Elon Musk e captivant. Îmi e clar că omul nu duduie de echilibru emoțional și are niște ciudățenii (simpatice?), dar faptul că pare un copil care încă mai crede că poate face un bine general îmi stârnește un zâmbet și-mi încălzește ventriculul stâng.

Bravo lui. E nevoie și de așa ceva într-o lume atât de cinică. Asta nu-i scuză derapajele, dar mna… oameni suntem.

Acum ceva timp vorbeam cu tata despre faptul că mașinile s-au depersonalizat. Cel puțin așa am ajuns să le vedem. Majoritatea seamănă și parcă-s făcute în aceeași fabrică, suferind mici modificări în funcție de logo-ul de pe capotă.

Cu excepția vârfurilor de gamă, modelelor iconice (am auzit englezismul ăsta recent) și OZN-urilor tot ce e pentru plebe pare făcut la indigo. Modele întregi deranjant de asemănătoare. Sunt din aceeași „familie”, dar sunt precum gemenii pe care-i deosebești doar după o aluniță.

De ani de zile designerii auto nu-și mai asumă chestii curajoase când vine vorba de trancariciul folosit de vulg. Teritoriul imaginației dispare într-un conformism mascat cu vorbe mari precum „personalizare” sau căpușarea emotivă a target-ului prin șablonarea mașinii: asta-i pentru familiști, asta-i pentru femei, asta-i pentru bărbații rebeli, aventurieri, pișcotari ș.a.m.d..

Nimic unic la exterior, zugrăveală în sufletul mașinii.

În această lume apare Musk cu un Cybertruck rupt din jocurile pe calculator din anii 1990. De ce? Probabil pentru că s-a gândit să iasă din șablon, chit că mașina pare făcută la presa lui Gutenberg, acum 600 de ani.

Așa cum a zis și el când prezenta mașina, „mai avem lucruri de îmbunătățit”, dar e un lucru extraordinar dacă ne întoarcem la mașini care exprimă ceva mai mult decât o carcasă pe roți.

E clar că o minte în colțuri n-are cum să conducă o mașină atât de colțuroasă.

Recomandări
6 Comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *