Numele meu este anxietate și am George Bonea.

Să nu mori de grija corporației

Acum câteva săptămâni făceam un episod Recenzii la Chestii în care atrăgeam atenția celor de la Mega Image că ar putea să-și regândească planul de bijniss vis-à-vis de parcarea mare pe care o au în zona Dristor.

Pe scurt: un magazine Mega Image din zona Dristor are o parcare imensă care până să fie cu bariere/plată pe oră era ocupată de locuitorii din zonă.

Când am postat serialul am atras atenția că Mega a salvat cartierul cu parcarea aia, a reușit să fidelizeze mulți oameni, ba chiar am fost la biserică, am aprins lumânări și am lăsat un pomelnic să le crească profitul. Atât de importantă este o parcare în București.

 

Când am postat recenzia mi-au sărit unii în cap că parches abuziv și se duce-n cap profitul Mega. Ba chiar că-i datoria primăriei să facă parcări… Așa că hai s-o dezbatem schematic pentru că între timp Mega a coborât bariera, poți parca gratuit o oră dacă ești client și te costă 2 lei pe oră dacă depășești primele 60 de minute.

 

  1. Parcarea e (aproape) goală.

Indiferent de ora la care ajungi, parcarea asta imensă este ocupată în proporție de maxim 10%-15%. Maxim! Atâtea locuri libere de parcare stau goale în ceea ce eu numesc “ciuda *ulii”. Și nu asta e problema.

12655951_1216064491741928_827898500_o

Magazinul, pentru cine nu știe, este foarte mic. Ok, nu-i cât unul aflat la parterul unui bloc, dar în 10-15 minute ai citit toate etichetele din el. Asta înseamnă că în maxim 30 de minute cumperi tot ce-ți trebuie. Hai 40, dacă ești indecis. Hai 50 dacă vrei să tragi și un pui de somn între rafturi. Ce înseamnă asta? Că dacă vii cu mașina la cumpărături pleci fără să plătești parcarea (gratis primele 60 min.). Să spunem că unii își lasă mașina acolo câteva ore pentru că au treabă prin zonă, deci profitul făcut de parcare ar ajunge la un 50-70 de lei săptămânal. Evident că Mega n-o să ne ajute cu o cifră exactă pe subiectul ăsta, dar dacă plătesc un pensionar să spioneze parcarea o să aflăm că am dreptate. Oricum, pensionarul o să mă coste mai mult decât primește Mega pe parcare.

În concluzia acestui punct, parcarea e goală precum frigiderul unui student, te oftică și este o dovadă de mega-calicire.

 

  1. Cine să facă parcări?

Evident că Primăria trebuie să facă parcări. Că doar d-aia primește bani. Dar pe lângă parcări, Primăria trebuie să facă și parcuri, străzi, curățenie, piste pentru bicicliști, etc. O grămadă de lucruri foarte importante pe care Primăria trebuie să le facă, eventual pe toate odată și bine. Și asta nu se întâmplă din varii motive, n-o să le discutăm acum și aici.

combine_images

Din păcate, cunoscând puțin zona Dristor, Primăria nu are unde dracu’ să mai facă parcari. Doar dacă sapă sub blocuri, dar asta e cel puțin SF. Unde vreți să mai facă Primăria parcări dacă Ceaușescu a gândit cartierul Dristor pentru clasa muncitoare și o țară cu 10 mașini la 10.000 de oameni? Ăsta e un lucru pe care prea puțini îl văd: Bucureștiul n-a fost gândit de Întâiul Arhitect pentru mașini. Mașinile sunt pentru burgheji!

Sunt înmatriculate 1,12 milioane de mașini în București, cine știe câte “provinciale” îl mai tranzitează, dar toți vrem loc. Ceaușescu a făcut câteva bulevarde mari din megalomanie, nu pentru că știa el că românul o să vrea 3 mașini/familie, una pentru fiecare membru. Știu că e greu să acceptăm că uneori Primăria nu e vinovată, dar în unele cazuri n-ai ce să faci. Detonezi tot cartierul Dristor și îl reconstruiești de la 0 cu locuri de parcare pentru fiecare om?

Problema e simplă. Prea multe mașini. Bun. Dar ca să merg cu metroul/RATB-ul/bicicleta trebuie să existe o infrastructură. Eu merg cu tramvaiul iarna și bicicleta vara, dar asta pentru că am câteva stații de mers, ori fac 15 minute cu bicicleta până la muncă. Unii n-au norocul ăsta și fac 2 ore pe drum schimbând autobuze, ori făcând slalom printre mașini. Și până la urmă mașina e o alegere personală. O cumperi de nevoie sau statut, nu contează, e legal să ai una/două/zece.

Și dacă Primăria n-are cum (fizic) să-ți mai ofere loc de parcare, apelezi la bunăvoința altora, în cazul de față Mega. Și să nu credeți că vreau să-mi las eu mașina gratis la ei pe teren. Nici vorbă. Spune Mega, cât mă costă un loc de parcare? 200 de lei pe lună? Cumpărături în valoare de 1000 de lei/lună? Bun. Și ca să nu te trezești că vii cu mașina la cumpărături și nu mai găsești loc, se pun spre vânzare/închiriere doar 50% din spații.

 

E atât de simplu.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.
Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.