Georgeisme
Numele meu este anxietate și am George Bonea.

Ce n-au înțeles taximetriștii din existența UBER

Update 19 decembrie 2017: Firea vrea să interzică Uber și Taxify. A zis c-o să vorbească ea cu taximetriștii să nu mai fie nașpa.

Acum câteva zile, pe când mergeam cu un UBER spre casă, discutam cu șoferul și îi spuneam că mă miră faptul că la noi n-a început încă un scandal între taximetriști și UBER. Mi-a zis că n-o să apară, poate doar câteva șicanări, dar nimic serios pentru că au „altfel de public”.

N-au trecut 48 de ore de la discuție că un banner cu o reclamă UBER, amplasat la Aeroportul Otopeni, a pornit jihadul galben (pentru că taxiurile-s galbene, d-aia).

Au făcut un protest, se anunță altele și se adună în găști, comandă mașini UBER și când îi prind pe șoferi le distrug mașinile. Din categoria goriliană „nu te plac, nu stau la discuții, îți sparg fața!”.

Din păcate pentru minoritatea aia de taximetriști care merită toți banii, plebea învârtitoare de covrig pe combinație reușește să răcească și mai rău relația cu potențialul client.

Dacă acești „jepcari”, așa cum îi știe o mare parte din clienți, s-ar preocupa mai mult de felia lor de afacere și ar lăsa UBER-ul în pace, multe s-ar schimba. În viața lor.

UBER-ul este concurența pe care aceste dricuri trăncănitoare și soioase n-au avut-o niciodată. Toate bijniss-urile au concurență, așa evoluează specia. Carrefour n-a sărit cu ouă pe magazinele Kaufland și prostituatele n-au luat politicienii la bătaie pentru că le fură pula de la gură. Cu toții au acceptat concurența și-au căutat să-și perfecționeze afacerea.

Taximetriștii nu.

Au rămas LA FEL! Și îi iau pe toți așa cum sunt ca imagine de ansamblu. Dacă mergem acum, oriunde, în orice stație de taxiuri din București, o să vedeți că 90% dintre ei sunt îngălați, leneși, comozi, zeflemitori și combinatori. Ăia buni nu stau printre ei că n-au loc. Sunt goniți. „Strică piața”.

Sunteți o gașcă de combinagii, frustrați pe sistem și pe viață, cu o sinistră satisfacție în a fenta omul cu 1-2 lei, să-l mai ocoliți un kilometru, ori să-i dublați tariful pentru că „n-am drum pe acolo boss”.

Vă închideți aplicațiile la evenimentele mari ca să vă pescuim de pe străzi la prețuri triple. Nu răspundeți centralistei la comenzi, dar vă plasați în zonă și așteptați să vă facă fraierul cu mâna și să-i spuneți că „nu mai merge aparatul faraoane”.

N-ați schimbat nimic. Mașini la fel de murdare, condiții de autobuz comunal și n-aveți niciodată rest. 8 lei e 10 pentru voi. 7 lei tot 10. 6 lei înseamnă 8. Și tot așa.

E tariful mic și nesustenabil? Spuneți. Urlați. Vociferați. Vreți 2 lei/kilometru în schimbul unor condiții? Foarte bine. Îi dăm. Dar să merite.

Bon nu dați. Nici bună ziua.

Mulți dintre voi nu sunteți în stare să purtați o conversație decentă și unii șoferi au fețe de Facultatea Rahova&Jilava. Foarte bine, reintegrarea în câmpul muncii, dar o mai mare atenție asupra angajaților. Cât de des se fac teste psihologice?

Conduceți prost, riscant și dezinteresat.

Vă cred că sunteți supărați pe stat. Să vă dea domnule Cioloș/Dragnea/Dumnezeu tot ce vreți. Dar problema voastră e cu statul, nu cu UBER. Cu politicienii ați vrut să vă complaceți atâția ani.

Schimbați ceva la voi. Măcar cămașa.

Taximetristii din București protestează împotriva UBER

20 de răspunsuri

  1. Dacă tot îi băgați pe toți în aceeași oala băgați-vă și mamele și surorile în aceeași oală că și ele sant femei deci sant curve !

    1. gabriel tu habar nu ai sa scrii, mi-e frica… sa ma gandesc cum ai stiut sa citesti intrebarile sa iei permis…

  2. atunci sa lase si pe soferul de taxi sa numai fie obligat sa colanteze masina sa numai faca scoala pentru atestat .
    eu nu sunt taximetrist dar cred ca e normal sa respectam niste legi iar daca acet UBER este interzis in romania atunci sa se respecte
    de ce nu are nimeni nimic cu cei ce au 3.50/km ca tot concurenta este
    a si inca ceva ca am tot auzit si treaba cu IF este acelas lucru ar trebui sa se duca sa faca taxi acolo de unde sunt

    1. tu nu esti taximetrist? dar scrii ca unul.
      pe taximetristi ii obliga cineva sa faca asta?
      daca nu le convine sa faca altceva, la fel cum fac toti…
      nu sta in p*L*m* doar la japca ca se crapa gheata, si cazi in apa.
      nu iti convine fa ce iti place.

    2. Nu-ti mai bate capu’… ai nevoie de niste creier sa intelegi problema… Pe intelesul tuturor, este vorba de respectul pentru client si tot ce impune asta. Nu are nicio legatura cu legea si cu ce scrii tu…

  3. Am călătorit în multe oraşe din ţară cu taxiul. Singurul oraş unde cursa trebuie să aibă dacă se poate de la 5km în sus este capitala. Încearcă în capitală să vrei să mergi cu taxiul trei staţii de tramvai, că e 12 noaptea RATB nu mai este şi copilul adormit îţi rupe mâinile. Nimeni nu te ia. Din experienţa de 40 de ani de mers cu taxiul, în capitală majoritatea taximetriştilor aşteaptă să le arunci 50 de euro pe banchetă şi să pleci pe jos. Am încercat să fac taximetrie, dar m-am simţit penibil să tot răspund la întrebări de genul: mergeţi până în locul cutare, sau cât mă costă până acolo, etc. aşa că m-am lăsat. Şi mai vedeam şi moacele unor colegi, pe care dacă îi vezi în faţa blocului, nici nu mai intri în bloc, treci mai departe. Ştiu taximetrişti care lucrează noaptea şi spun cu mare laudă că ei fac 4-500 de lei pe noapte. Mă uitam la moaca lui şi îmi venea să-l întreb, dar ce masterat ai băi faţă palidă de meriţi banii ăştia? Cât despre compania asta UBER nu mă interesează că nu o folosesc şi nici nu o voi folosi vreodată, deoarece pe telefon am aplicaţie de la trei companii din capitală şi nu se poate să nu fie vreo maşină prin preajmă. Cât despre tarif. Dacă un taxi în mers sau în staţionare, adică merge 100km sau stă o oră, face tot 139 de lei, din care 20 lei combustibil, 50 de lei întreţinerea maşinii, şoferul rămâne cu 69 de lei. Faceţi socoteala din 10 ore pe care le stă(numai să nu stea în trafic blocat) tot reuşeşte să se întreţină la limita de existenţă. Cu blocajele din Bucureşti să mergi cu maşina va fi o pagubă cât de curând.

  4. Cu siguranța nu ai mers niciodată cu UBER. Traseul este selectat de Waze, șoferul nu poate sa refuze o cursa fără un motiv întemeiat, reclamațiile fata de șofer ii aduc calificative negative si ca urmare penalități din partea Uber. După fiecare cursa poți da calificative referitoare la șofer, starea tehnica a mașinii, curatenie si parca mai era ceva. Vrăjeala cu atestatul profesional pentru taximetriști este praf in ochi, cam ce crezi tu ca trebuie sa faci ca sa iei acest atestat in afara de a duce o cerere si o copie de pe buletin si permisul de conducere? Ia uitati-va la șoferii de taxi, majoritatea si-au luat probabil permisul la Pitești… Fii serios, ești doar un taximetrist care știe sa scrie.

  5. Companiile de taxi au pierdut in fata uber din cauza oamenilor , a celor care conduc masinile , a soferilor de taxi , masini jegoase , nespalate int /ext decat o data pe saptamana si asta in cazurile bune , lovite , si lista poate continua , ia sa vina compania de taxi cum facea odata „taxi 2000” te obliga la o tinuta decenta , masina curata int/ext mers la spalatorie o data pe zi , soferii se adresau diar cu pronumele de politete si tot asa , ar pierde uber clar , dar la noi taximetristi care miros a hoit fumeaza in masina nu rateaza nici o groapa , si daca ii spui pe unde sa o ia te da jos din masina …. BA JEGOSILOR ca sa nu se mai suie lumea in uber oferiti macar respect si curatenie ….

  6. Ce nu a spus nimeni e faptul că si uber si blackcab încasează bani si nu dau bonuri fiscale pe loc . Dau niste facturi pe mail daca se cere .Despre evaziune vorbește cineva? Cate taxe platesc taximetriștii ? Cine ar trebui să-i controleze nu o fac . Nu pentru că nu-i stiu ( ar putea face flagrant ) pentru ca nu se vrea si nici nu tipa nimeni . Stați si va plângeți unul la altul dar nu vreți sa faceți ceva in strada.

  7. Locuiesc in afara României și Uber este o alternativa buna. Aici taxiurile sunt destul de bune (atitudinea șoferului, curățenie, pana și wifi gratuit sau plata cu CC). Diferența sta in preț. Uber este uneori la jumătate de preț. Problema este ca uneori (de obicei) se rătăcesc și durează mai mult pana ajung sau pana termin cursa. Totuși, prețul este fix și prestabilit înainte de a urca, deci nu contează atât de mult.

    Când eram in București, am avut experiențe foarte proaste, mai ales cu Pelicanul sau Leone. In Cluj totuși, au mult bun simt. Nu a fost perfect însă trei ani cât am locuit acolo a fost in regula.

  8. Aseara, de ziua Romaniei, am iesit pe la ora 00.00 din Irish Pub. La aplicatie nu raspundea nici un taxi. M-am dus in fata la Unirii unde e statie de taxiuri. Erau vreo 6 .Nici unul nu a vrut sa ma ia , ba ca sunt ocupati, ba unde merg, ba plm…
    A trebuit sa astept un autobuz de noapte sa ajung acasa. Cu asemenea ciori, abia astept sa mi fac cont la Uber. Dai un ban dar nu mai stai dupa jegosi.

  9. Fenomenul UBER vs. taxi exista, dar va disparea curand.
    Hai sa va explic de la bun inceput. Meseria de sofer de taxi in Romania este vazuta mai prost decat cea de gunoier. Noi vrem masini curate, daca se poate straine, soferi curati, care sa se imbrace decent, daca nu chiar la camasa si cravata, masini care isi pot lua zborul si te pot duce la destinatie cat ai clipi, fara sa mai stea in trafic, radioul sa fie pe postul preferat, la volumul preferat, in masina sa miroasa a flori de munte culese de zane, dar sa platim 1.39 RON/km.
    Din pacate asta nu se poate. In Bucuresti exista cel mai mic tarif pe kilometru din tara (comparand cu alte orase mari), iar pretentiile noastre sunt din ce in ce mai mari. Nu iti convine sa mergi cu Pelican? Nicio problema, mai sunt o groaza de alte variante din care sa alegi. Nu iti impune nimeni sa mergi cu o anumita companie de taxi. Sa ne intoarcem putin la tarif. Atata timp cat exista multi oameni care spun despre tariful de 1.4 RON/km ca este mare (asta inseamna 1 RON la fiecare 10 km), in conditiile in care o cursa in capitala are aproximativ 7-8 km, sa nu ne mai „cacam” pe noi ca sunt soferii analfabeti si tepari. Si noi, ca consumatori, vrem sa ii tepuim. Ba cand suntem in spate, dupa ce ne intreaba „Pe unde vreti sa mergem?” „Pe unde e mai rapid.”, urmat de inevitabilul „Aaaa, dar era mai bine pe partea cealalta, nu vezi ce aglomerat e pe aici?”, cand mai rau il enervam pe sofer, ori cand suntem in masinile personale si le bagam toata carnea pe gat ca fac ceea ce noi le cerem cand suntem la ei in masini.
    Intr-adevar, in Romania inca nu s-a gasit sau adoptat mai bine spus, o varianta buna atat pentru soferi cat si pentru consumatori. Tarif mai mare? OK. Plecare 10 RON cu acelasi tarif dupa 4 km? OK. Plecare 10 RON si tarif mai mare? OK. Nu conteaza ce varianta se adopta, atata timp cat noi, consumatorii, nu mai acceptam tarife facute la bariera, cat noi invatam ca se pot face precomenzi, atata timp cat noi putem sa ajungem in siguranta acasa, fara sa platim de 3 ori valoarea cursei (afisata de aparat).
    UBER-ul exact asta propune, ceea ce nu e rau. Este o altfel de concurenta, pe o piata care este inca in dezvoltare. Nu va convine UBER-ul? Nicio problema, dar nu aruncati cu oua si faina in masini, pentru ca nu e vina masinilor. Nu luati soferii la bataie, ca nu e nici vina lor. Domnilor soferi, vi se pare ca se castiga mai bine la UBER? De ce nu va inscrieti in program? Dar aici va trebui sa respectati niste reguli, aceleasi reguli care ar trebui aplicate pe orice masina si in cadrul oricarei companii de taxi.
    Exista si alte variante, car pooling, Black Cab etc.

    Ca sofer, nu va convine? Plecati undeva unde va convine.
    Ca consumatori, nu va convine? Luati-va carnetul si masina proprie, sau mergeti cu RATB-ul.

  10. Buna ziua.
    Tatal meu a fost sofer de taxi multa vreme pe vremea raposatului cand aceasta meserie era respectata,toti soferi de taxi aveau tinuta business,erau chemati in fiecare an la evaluare psihologica si aveau un comportament civilizat.
    Dupa ’89 cine nu a vrut nu sa apucatvde aceasta meserie.
    Eu m-am apucat de aceasta meserie si am lucrat cativa ani.
    Am urmat si am facut aceasta meserie dupa scoala veche dar datorita catorva „patroni”care nu au vazut decat castigurile lor imediate au intrat in acest compromis de a angaja pe oricine si au tinut tariful atat de jos incat nu sa mai putut reapecta acedt standard mai ridicat.
    Vorbim de oameni civilizati,de masini curate si intretinute etc.
    Eu am renuntat,pentru ca sustineam aceasta activitate cu mare efort,aveam o masina buna,curata,nu se fuma in masina,intodeauna cu pantalon de stofa si camasa alba,muzica buna in surdina si la tariful de 1,39 nu se poate suatine asa ceva,asa ca am ales sa-mi fac propia mea companie cu masini de lux.
    O alternativa ultra civilizata la cea ce este pe piata acum.

  11. Multa prostie pe mm patrat vad ca este in mintea omeneasca . Toata lumea se aprinde cand e vorba de taximetrie si implicit de concurenta indiferent care este ea. Ca Uber face concurenta neloiala, ca nu plateste taxe si impozite, ca Pelicanii trebuie omorati ca niste caini (impreuna cu Leone, Mondial etc..) , ca toti sunt niste smenari… PIATA este dictata de consumatori si este modelata in consecinta. Nu mai bazaiti.

    1. Dane, nu ai inteles nimic. In economia de piata dicteaza legea cererii si a ofertei. Cerere exista. Uber a venit cu un altfel de oferta care a prins la consumatori. Taximetristii au ramas la oferta pe baza de japca, comportament agresiv sau dispretuitor fata de client. V-ati permis sa alegeti cursele? A aparut concurenta care nu alege ci presteaza serviciul solicitat!

  12. Acum chiar nu pot sa ma abtin si vreau sa fac o precizare si o scurta povestire si poate cu scuzele de rigoare daca se simte careva jignit !!! Timp de 3 luni de zile am facut taximetrie in bucuresti , in conditile in care sa nu stau acasa degeaba pana imi gaseam un loc de munca care sa imi aduca satisfactie si placerea de a lucra in fine am fost pe o masina foarte decenta zic eu ( opel insignia 2013 ) la meridiat 1.4 km eu din obisnuinta de la fostul loc de munca tinuta adecvata (mai business) comportamentul meu civilizat ca altfel in viata nu respecti nu esti respectat in fine unde vreau sa ajung ca sa nu o lungesc dc de clienti nu se zice nimic din 10 clienti 3 iti raspundeau la salut puneau sacosile murdare pe bancheta in conditiile in care coborand si spunandule sa le bagam in portbagaj sa nu se muradareasca bancheta „aaa nu sunt curate le iau langa mine sa nu se sparga ceva ” si dupa ce coborau in 2 cazuri sange sau ceva lipicios pe bancheta ca de rusine imediat m-am oprit la spalatorie , dar in cazul in care nu observat imaginea cui se pata !!! Sau cazuri in care eu vorbind numai cu dumneavoastra o pustoaica 19 , 20 de ani „auzi ma , haide bai mai repede ” si tot asa luata de la club Gaia si multe alte cazuri , si cel mai deranjant mai repede nu se poate !!! Mergand cu viteza putin peste limita legala si oferind conditiile de siguranta clientului , ca nu poti zbura si atunci am auzit si eu de uber , zicand clientul mai bine chemam uber , dupa discutia de lamurire ce si cum intreb dar astea zboara raspunsul nu l-am primit in fine nu mai zic de fel si fel de oameni si altceva dc cred eu ca sunt iritate firmele de taxi pt ca nu este corectitudine ! La taxi asigurarea mult mai mare+asigurare bagaje si persoane decat la masina normala licentele la stat de platit metrologii la 6 luni ,itp, rar-ul masini la 6 luni si multe altele pe cand la uber nimic din toate astea ( tinand cont ca este un serviciu de transport persoane si care legea prevede toate licentele astea ) si altceva vorbind cu baieti in benzinarii noaptea ,soferi de uber am intalnit din urziceni , rosiori(TR) si alte 2,3 orase (dacia logan)zicand ca au venit si ei sa faca bani ca si asa nu aveau de munca dar se descurca cam greu cu zapaceala si aglomeratia dar aia este (in gandul meu ce siguranta ii ofera clientului ,venit dintr-un oras mic cu 2 semafoare , si ajuns in balamucul de aici) in fine multe de zis, dar putin cred ca pricep si o sa imi dea dreptate ,rautaciosi si genul eu le stiu pe toate se gasesc destui trebuie sa fim putin mai realisti si sa analizam situatiile din toate punctele de vedere seara buna

  13. Sunt multi politicieni si chiar de prin primarii bagati cu flote in Uber si TaxiFy ! Sunt chiar si firme de taxi cu flote bagati si si-au pus, normal, soferii lor, adica tot taximetristii la volanul acelor masini. Daca au putut sa faca ceva ilegal, au facut, dar acum nu le mai merge treaba pt ca oamenii s-au cam saturat de mizerie. Primaria a schimbat legea special, cu dedicatie, astfel incat licentele de transport pe Bucuresti erau deja date la firmele lor, iar ceilalti cu firmulite mai mici au fost obligati sa incerce pe orice alta localitate de pe langa Bucuresti sa ia acele licente. Toti soferii de pe Uber au atestat de transport persoane in regim de inchiriere auto cu sofer, toti, pentru ca au contul inchis daca nu au acel act! La fel si firmele sub care lucreaza soferii, daca nu au licentele luate, sunt inchise si soferii lasati cu conturile in aer … asa ca, atunci cand a fost „bataia pestelui” au luat multi soferi pe firmele „acreditate Uber”, adica tot la cei care au „trecere” mai buna si chiar aceia care primesc de vreun an comenzile mai mari de genul iesire din oras in BV, CT … Deci practic, licentele sunt , atestatele sunt, DAR legea vrea ca masinile sa fie ale firmei, ceea ce nu se poate decat la acele flote ale firmelor de taxi sau ale politicienilor care inchiriaza masinile pe saptamana si astfel iau bani si din comision si din taxe si impozite si din inchiriat masini … adica gandita treaba. Ceilalti soferi cu masini proprii, adica exact de la cei de la care s-a pornit serviciul de „car sharing”, care faceau cateva curse dupa serviciu nu mai pot fi legali sub aceasta lege. Politia stie, Primaria stie , nimanui nu-i pasa pentru ca ei oricum castiga bani prin orice mijloace. Primaria tot ia taxe si impozite platite de firmele partenere Uber, Politia ia amenzi de la soferii fraieri care isi risca pielea pentru niste sume derizorii. Nu se doreste sa se rezolve simplu si eficient , pentru ca o parte din banii castigati din acele servicii s-ar duce si la acei soferi care ar face part-time aceste servicii si nu s-ar mai duce la acele flote „cu interes”. Cat timp totul este politic, primaria care ar trebui sa se ocupe cu licentele si cu legalizarea se opune la orice se poate face ok si legal si politia care culmea, lucreaza cu taximetristii care fac „flagranturi” si blocheaza parcari, drumuri de acces, strazi, piete mari si chiar bulevarde intregi , nu poti indura asa ceva. Cand s-a schimbat legea taximetriei si au spus ca de atunci se schimba treaba pe taximetrie si ca vor fi masini noi, mai bune, soferi mai ok, mai spalati, imediat s-a schimbat tariful de la 1,39 lei/km la 1,69 lei/km, apoi … deodata unii au pus un plus, care nu e decat pe hartie/usa si sunt la 1,99 lei/km. Deci toti au recunoscut ca pe 1,39 lei nu poti face nici un fel de profit si ca de asta toti vroiau spaga si primaria si clientii au fost de acord. Acum la 1,99 lei/km nu e bine nici cand au concurenta, de parca soferii partime sunt incantati de 1,39 la Uber si Fy si nu sunt si ei nemultumiti de tarifele astea vechi de 4-5 ani. Minciunile, nemultumirile, propaganda asta mincinoasa si manipularea prostimii sunt la ordinea zilei ! Rezolvare sta tot la Primarie, dar nu vor sa rezolve NIMIC ! Din 2015 nu s-a rezolvat nimic legal, desi in multe tari din lume exista Uber legal si asta nu este decat vina politicienilor din tara asta si mai ales de la Primarie !

Dă-i un răspuns lui Gabriel Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.
Nu mai bine te abonezi și-ți trimit eu un newsletter frumos din când în când? O să-ți placă.