Acum câțiva ani comediantul Victor Drăgan zicea pe scenă niște chestii amuzante despre reclamele la apă. Nu-mi mai amintesc exact, dar suna ceva de tipul „cine are nevoie de reclamă ca să bea apă? Cine nu știe că apa hidratează și că e bună?”.
Același lucru îl putem spune și despre hârtia igienică.
Cine are dubii vis-a-vis de hârtia igienică? Cine nu știe s-o folosească? Mai important, e vreun somelier al hârtiei igienice printre noi, unul care „degustă” soiurile și le recomandă în funcție de ce ai mâncat, mediu, buchet?
La prima vedere nu pare dificil să promovezi hârtie igienică. Simplu și la obiect: „e pentru cur” ar putea să sune toate spoturile publicitare. Cu mici excepții notate cu *.
*se poate utiliza și pentru cavitatea bucală după lungi sesiuni de laude adresate șefilor, ori platitudini dezirabile aruncate în aer.
Problema fundamentală apare când hârtia igienică vrea (precum 99,9% din produse) o legătură emoțională cu omul din fața raftului. Să-i stârnească un zvâc intim precum o fac mâncărurile care reiterează „gustul copilăriei”, mașina care „definește rebelul din tine”, ori multitudinea de chestii care sunt „ca tine”. Oricum ești tu. Ești mizerabil și trist? Așa și ele.
Hârtia igienică nu poate să fie despre „gustul copilăriei”. Nici despre „rebelul din tine” (ar putea, dar n-avem noi atâta umor).
Pentru că funcționalitatea s-a pierdut pe drum într-o lume în care mai toate fac același lucru, hârtia igienică trebuie să fie o aventură, un moment. Se încearcă o gimnastică mentală abilă prin care curpapirul să fie cool, modern, altfel.
Așa se ajunge la influenceri și vedete.
Pentru că și vedete se șterg la fund, unele și la gură, iar altele ar putea să se învelească în hârtie igienică, să se arunce-n WC și să tragă apa.
Așa că Pufina a scos bani din portofel să-i dea lui CRBL să se învelească în hârtie igienică. Metaforic? Nu. Ludic.
Dar altfel spus, te-ar putea convinge vreodată o vedetă să-ți schimbi preferința în materie de hârtie igienică? Te-ai lăuda vreodată prietenilor că te ștergi la fund precum CRBL? E cineva pe planeta asta care până de curând folosea Zewa, dar devotat artistului CRBL a schimbat pe Pufina?
Consider că sarcasmul și batjocura este cea mai bună metodă prin care putem trata astfel de situații pentru că altfel am ajunge să ne întrebăm (retoric) dacă cei de la Pufina nu făceau o treabă mai bună ștergându-sela fund cu sutele de euro date pe CRBL, promovarea reclamei pe Facebook și celelalte cheltuieli aferente unei campanii publicitare.
Dar de ce să vorbim serios când e vorba de hârtie igienică. Și Pufina.
…
Nu mi se pare nimic amuzant, în contextul în care mai toată lumea vorbește de ecologism și epuizare de resurse/bani. Bine că plantează Bergenbier copaci la fiecare bere băută ca să aibă Pufina hârtie pentru toți rahații.
Un răspuns
Caca-m-as pe el