E anul 2030. România. S-au schimbat câteva lucruri, dar nu prea multe. Clujul e de două ori mai mare, bogat, curat și civilizat decât Bucureștiul, Craiova are trei autostrăzi suspendate și-n Vaslui criminalitatea a scăzut, fiind permisă, legal, doar într-o singură zi din an. E o tradiție.
În București tot Firea e primar.
A încercat pentru funcția de președinte, dar românii au preferat să voteze cu Pandele, soțul.
Cum arată Capitala? O permanentă decorare. Ziua și decorul. S-au dus vremurile când vedeai butaforie de Crăciun și Paște. E 11 aprilie? Peste tot cartoane cu Sfântul Farmutie. 30 iunie? Led-uri în tot orașul cu Sfântul Ghelasie. 5 octombrie? Pictura sfintei Haritina îți zâmbește de pe toate blocurile. A doua zi o dau jos că-i ziua apostolului Toma.
În București nu mai e Uber de 13 ani.
A fost o răscoală nasoală în 2017 și oficialii au fost forțați să blocheze aplicația. S-au bătut taximetriștii cu armata, au dat drumul la maimuțe, au scos bâtele. Horror.
Când s-a inventat taxiul cu remorcă, în 2024, au vrut să scoată și RATB-ul din București, dar încă n-au reușit. Așteaptă să se strice și ultimele trei autobuze rămase.
Problema e că Tesla, mașina electrică în stare să meargă singură, are acum un preț accesibil. Și-o pot permite chiar și asistații social, care cu voia Olguței Vasilescu au ajuns la un ajutor de 3500 de euro/lună.
Taximetriștii se revoltă și spun că nu-i normal să se legalizeze autoturismele care merg singure. Ce, robotul ăla are atestat? A făcut școala de șoferi? Robotul plătește taxe? Nu! Păi să nu meargă. Cine-i prins cu robot la mașină să… să rămână fără… nu știu domnule, să nu mai meargă! Să folosească taxiul.
Statistica – din 2030 – arată că automobilele care merg singure sunt implicate în maxim 5 accidente pe an.
„Da, dar ați văzut că mori oameni nevinovați? Păi ce, știe robotul să vireze o groapă ca omul? Nu știe!”, a declarant un taximetrist.
„Domnule, eu fac taximetrie de 30 de ani. Le-am văzut pe toate. Nu merge asta cu roboții. Cu ei nu poți să vorbești, ăla nu știe meserie. Chiar așa, am ajuns să ne conducă roboții”, a declarat același șofer.
Între timp firma Pelicanul și-a extins afacerea și acum în București nu sunt doar taxiuri de Ilfov, ci și de Brașov, Deva și Ialomița.
În Franța, Germania și Anglia transportul public e robotizat și punctual la secundă. Dar ăia sunt în HUE (Hyper-Uniunea Europeană) și noi am fost retrogradați în PUE (Pielea Uniunii Europene).