Îmi doresc destul de mult ca ăsta să fie poate ultimul text despre industria pariurilor. Nu știu ce s-ar mai putea spune despre acest gunoi. Și oricum, se vorbește la pereți. Bula anti-pariuri poartă un „dialog” cu nimeni.
Politicienii mimează (dar lobby-ul e puternic), din partea industriei nu vine nici măcar o opinie, iar publicitarii/oamenii de marketing din spatele fenomenului probabil își numără banii din cont și-și spun „dAcĂ n-O fĂcEaM eU o FăCeAu AlȚiI! CsF, aStA-i ViAțA!”
Cu toate astea, mă aflu astăzi aici cu gânduri bune.
Vreau să-i felicit pe cei care au făcut reclamele pentru Player Casino (acelea cu Serghei Mizil).
Fiind iubitor de fotbal (ca fenomen, nu mă simt legat de vreo echipă) sunt profund impresionat de abordare. Practic, Player Casino – via Serghei Mizil – îți transmite ție, suporterule, că „dacă tot pierde echipa ta de suflet… măcar să câștigi”. Practic, ești invitat la chintesența cinismului: pariază împotriva echipei preferate, doar pariază. La finalul meciului, în ciuda tristeții, tu trebuie să câștigi. Trebuie să-ți iasă biletul.
Asta mi se pare culmea genialității malefice. Să-ți înveți consumatorul să-și calce pe suflet și să vadă banul oriunde. Acum vreun an m-am dus la un meci pe stadion (nu contau echipele, am fost să văd fotbal) și un suporter din peluză afișase următorul mesaj „Mamă, azi o iubesc mai mult pe (numele echipei)”. Ce ne învață pe noi Player Casino e că „Mamă, azi o iubesc pe (echipă), dar mai mult banii pe care-i fac cu un bilet la pariuri”.
Și cam aici moare fotbalul.
Când pariezi împotriva propriei echipe, din cinism, nu mai contează nimic. E ca și cum mama ta ar paria c-o să ajungi un nimic. Nici ea nu crede în tine.
Din căutările mele n-am găsit încă echipa de fotbal care să fie sponsorizată de Player Casino, dar la cât de agresive sunt reclamele lor mă aștept ca din următorul sezon să avem cel puțin o echipă din Liga I cu fluturaș de salariu semnat Player Casino. Și atunci să vezi comedie: o echipă plătită de unii care îndeamnă suporterii să parieze împotriva propriei echipe. Noaptea minții!
Nici nu-mi pot imagina. Stai și scandezi pentru echipa ta… dar în același timp aștepți să-ți intre 7sute dacă pierd ai tăi? Fantastic! Curată schizofrenie.
Precum în sketchul Monty Python cu papagalul mort, gata, „fotbalul nu mai e. A încetat să mai existe. S-a dus să-și întâlnească creatorul. A expirat. E dus. Mort. Îngropat. Îi cresc flori pe piept. Este un fost-sport.”
E momentul să ne repliem pasiunea pentru sporturile de echipă către altele care încă n-au fost căpușate de pariuri. Nu știu ce a mai rămas. Campionatul national de „Țară țară, vrem ostași” e sponsorizat de vreo casă de pariuri?
2 răspunsuri
Și „Stock Market” i-același lucru, tot pariuri.
Taxa pe prostie, cum se mai numesc.
Ideea este alta: mulți suporteri pierd la pariuri pt că pun pe propria echipă.
Reclama asta îți spun indirect să nu faci asta.
Eu chiar cred că este genială pe bune reclama.