Cum a fost inventat teleshopping-ul?
Cred că a apărut când un gigel cu garajul plin de acareturi și-a dat seama că trebuie să-și vândă nimicurile. Furtunul din grădină, niște scaune fistichii, un aparat ciudat care-ți vibrează călcâiele ș.a.m.d..
Dar cum naiba să le vinzi când n-ai bugetul de promovare al marilor companii?
Apelezi la o televiziune mică și disperată după conținut, faci un video lung, banal, stupid, ieftin și repetitiv și te rogi.
Te cauți puțin de bani și angajezi și câțiva actorași pe care-i pui să citească niște texte total lipsite de credibilitate. În aproximativ 5 minute trebuie să inserezi cât mai multe cuvinte despre care tu știi că-s bune în vânzări: „ACUM!”, „OFERTĂ!”, „CADOU!”, „ȘANSĂ UNICĂ!”.
Cum încă trăim în epoca în care unii cred că tot ce e la TV e bun (urmând s-o înlocuim cu „tot ce e pe internet e bun”), e clar că acareturile de la teleshopping se vând. Poate că nu ca-n anii de glorie, când probabil zbârnâiau telefoanele pentru comenzi, dar unde-i ofertă e clar și cerere.
Furtunul Minune, Furculița Incredibilă, Măsuța Extraordinară, Șoseta WOW (la care mai primești cadou o șosetă).
Toate astea, și multe altele, sunt nimicuri de care n-ai nevoie, dar o minte netedă precum autostrăzile pe care nu le avem o să-ți spună „știi ce? Chiar îmi trebuie o măsuță urâtă, cu roți. Uite, ăla pune sculele pe ea! WOW! Super super!”.
Și cumperi.
Teleshopping-ul e o nebunie la nivel mondial. În SUA se fac mii de astfel de reclame. În Africa se vinde și apă chioară. Noi nu suntem departe. Cred că-ntr-o perioadă se vindeau mai multe tigăi minune decât cărți.
Teleshopping-ul a convins zeci de mii de oameni că poți face mușchi stând în fund și lăsându-te curentat.
Unii vor interzicerea teleshopping-ului. Eu nu. E distractiv. E umor involuntar. De ce să-l interzicem? Ne e frică de faptul c-o să mergem vreodată la rude-n vizită și-o să găsim în sufragerie Măsuța Universală? Ăsta da șut în ADN și respectul de sine…
Asta e, n-ai ce-i face… mă-ta cumpără de la teleshopping. Învață să trăiești cu o astfel de rușine, eventual spui că ești înfiat de la o familie de drogați care, de bine de rău, nu-și dădeau banii pe toate rahaturile inutile.
10 răspunsuri
Cred ca au mai intrat la apa reclamele astea, ca intr-un timp ma invadasera, acum vad doar sporadic cate una. Imi aduc aminte de un italian care videa bijuterii, era foarte haios cum pronunta si se agita.
Imi aduc aminte ca atunci cand eram mica teleshopingul nu mi se parea ceva nociv, pentru mine era un fel de „emisiune” :))
Super true post-ul asta. Macar de-ar ajunge la cine trebuie. Ma rog, oamenii care se preteaza la astfel de fraiereala pe fata vor fi tot timpul.
Nu stiu, dar unele chestii chiar sunt faine.Adica…mopul ala rotund, electric sau asa ceva…chiar functioneaza!
Celebra tigaie Dry Coocker…chiar nu lipseste nimic :))
Unele intr-adevar sunt absolut proaste si idioate..dar unele produse sunt ok.
Imi place faptul că v-ați gândit să consemnati un astfel de articol!
Si eu cunosc oameni care si-au cumparat diverse dupa ce s-au uitat la teleshopping :)) In special cand a fost lansata tigaia minune!
Primul lucru care mi-a venit în minte au fost bătrânii care cred tot ce vad la TV și își cheltuie toată pensia pe prostii.
Eu ma uit pentru a ma binedispune. Vad cat de mult a evoluat lumea. In jos!
Da. Eu sunt socata ca inca mai functioneaza conceptul.
De fapt ei rebranduiesc si revand produse din China. Totusi noi am cumparat si chestii utile de la ei. Razatoarea Borner fiind una dintre ele, in urma cu vreo 25 de ani 😀