Nu mă dau în vânt după campanii umanitare. Pardon, rectific! Nu mă dau în vânt după campanii umanitare în prag de sărbătoare. Mi se pare ipocrizie să văd de Crăciun, la TV, manifestări în stilul „Mihăiță are patru frați…”. La fel nu-mi par cușer nici mobilizările generale în perioada paștelui cu „hai să salvăm X categorie socială”. Adică ce face E.ON România cu a lor DăruieșteLumină.ro.
Înainte să-mi săriți în cap și să-mi spuneți că sunt un nesimțit, hater și cu „boală pă toți”, vă spun câteva detalii din campania celor de la E.ON:
– ei dețin o rezervă de 100.000 de kWh. E a lor. O au acolo. A rămas în plus de pe undeva, s-au debranșat ăia din Zăbrăuți de la stâlpi, nu știu, nu mă privește, dar E.ON are kWh pe stoc;
– E.ON nu dă kWh ăștia aiurea așa, de pomană, fără tam-tam și campanie că altfel unde-i frumusețea vieții. Nu, faci o campanie prin care-i motivezi pe ceilalți să facă un gest frumos. Adică să dea un like și tu dai kWh ăla mai departe. Tradus: eu nu ajut oamenii dacă tu nu mă ajuți pe mine cu un like pe rețelele sociale. Și știm deja cât de importante-s like-uri;
– like-ul deja nu mai e o banalitate. Pe mulți îi scoate din foame, mai ales pe cei din domeniul presei și artă. Practic dacă ai sărit de 10-20.000 de like-uri ești vedetă la nivel național și ești căutat. Aici vorbim de o companie, o să-mi spuneți că e altceva, dar nu uitați de „drăgălășenia” E.ON când o crește factura la curent;
– posesor de non-smartphone, pentru a da un like e nevoie să dau minim 5-6 click-uri. Deci e greu să dai un „banal” like;
Ce facem în situația asta?
Păi spunem că oricum campania e drăguță și ajută oameni. Corect, dar de asemenea apare și o competiție între categoriile ajutate. Dacă vă uitați pe site o să vedeți că bătrânii sunt cam la urmă. Și pariez că dacă am lăsa donația pe bune am ajunge la final cu zeci de mii de kWh către casele de copii, școli și spitale și puțin de tot spre bătrâni. Că așa o să fie. Cel mai probabil lucrurile se vor balansa pentru a arăta ce liniște și pace E.ÎN România;
Campania asta-mi pare ca orice altă mișcare umanitară gândită de o corporație: noi am face un gest frumos, dar nu putem dacă nu vă implicăm și pe voi, dacă nu vă facem să credeți că de fapt voi ați făcut un gest frumos, și dacă nu primim ceva în schimb. Chiar și un banal like.
E ca-n cazurile băuturilor răcoritoare care-ți spun că la n-jpe litri de Cola cumpărați se donează X sumă copiiilor din Africa. Dar nu mai bine donezi tu fără să mai fac eu cancer?