Ieri au murit 4 oameni pe Autostrada Soarelui în cel mai mare accident rutier întâmplat vreodată pe o autostradă românească. E o performanță! Pentru câți kilometri de uliță cu pretenții de autostradă avem am reușit să bușim 29 de mașini dintr-un foc.
Bravo nouă. Avem accidente demne de o țară mare.
Pentru cine nu știe cum a-nceput totul, vă dau un scurt rezumat:
– Autostrada Soarelui, ceață. O vezi cu ochiul liber. E acolo. Atât de groasă încât poți s-o și simți cu mâna. E ceață. Nu trebuie să te anunțe Poliția că-i ceață, să vezi panouri cu „Ceață, conduceți prudent”, ori să te sune Iohannis să-ți spună că e ceață pe A2. E ceață;
– Gigel iese din parcarea benzinăriei la kilometrul 67;
– Gigel nu se asigură și intră pe sensul de mers;
– Din spate vine un Gogu, cel mai probabil cu viteză. Nu 60 la oră cum impune legea pe timp de ceață. Gogu îl lovește în spate pe Gigel – UPDATE: se pare că ultima mașină implicată avea 118 la oră când s-a izbit de pluton. Deci, despre ce mai vorbim aici?;
– (Cică) Gogu și Gigel au lăsat mașinile avariate pe mijlocul drumului și s-au dat jos să vorbească. Nu pe banda de urgență, ci acolo, pe sensul de mers;
– Din spate vine un TIR. Acesta frânează brusc, dorind să evite spulberarea celor doi, Gogu și Gigel;
– Toate mașinile din spatele TIR-ului frânează brusc și se lovesc;
– Sfârșit;
Mai e cineva în ceață?
N-a înțeles toantă lumea?
Gigel e prost de bubuie. Gogu mai mult ca sigur n-avea viteza legală pentru ceață. Mașinile din spatele TIR-ului sigur nu erau la o distanță sigură una față de cealaltă. Și-n toată ecuația asta se mai găsesc unii să spună că „statul e de vină pentru că… și pentru că…”.
Vezi dom’le, n-avem „panouri de semnalizare”. Să semnalizezi ce? Că e ceață? N-o vezi? Trebuie să-ți spună cineva evidentul? „Și bă Bonea, dacă intri brusc într-o zonă de ceață?”. Dacă apare brusc ceața în fața ta ai o legislație pe care trebuie s-o respecți: conduci încet, faruri de ceață, avarii etc. Dacă te izbește ceața în față și tu crezi c-o s-o depășești cu viteză meriți un parapet în mufă.
Și nu-mi vinde gogoși de genul: „dacă mă anunțai din timp că urmează zonă cu ceață conduceam mai prudent!”. Haha. Ce glume românești ai în tine.
Eu știu că Statul nu-i perfect. Statul e oricum o noțiune abstractă. Și ce dacă dai bani Statului? Nu ai învățat până la vârsta asta că trebuie să-ți aperi pielea și să nu stai după Stat?
Dacă Statul nu poate să te „apere” de ceață, ține de tine cât de capabil sau incapabil ești să-ți porți de grijă. De exemplu, dacă știu că Statul nu poate face ordine în Ferentari n-o să mă aventurez noaptea pe acolo ca apoi să fac pe victima și să spun că „Statul n-a pus panouri de semnalizare”.
Unde mai pui că Statul are treabă acum. Să dea pomeni electorale.
Ne-am obișnuit să primim totul la botul calului și uităm să respectăm codul supraviețuirii. Sau codul rutier.
Sunt și țări unde nu se întâmplă astfel de lucruri. Știți de ce? Nu, nu pentru că au „panouri de atenționare”. Nu, nici pentru că au un dispozitiv care alungă ceața cu praf de zână. Pentru că nu sunt niște analfabeți funcționali.
14 răspunsuri
e trist ca multi avem nevoie de o sapca cu un bat prins de ea, cu o ata legata de bat, cu un bilet prins de ata aia si cu mesajul pe bilet,”Atentie, esti prost!, stai in casa!”
Foarte bine spus. Felicitari
chiar suntem retardati…am avut orgasm la nivel cerebral cand am citit articolul asta. chiar suntem atat de prosti incat trebuie sa ne zica niste panouri sau Politia ce trebuie sa facem? nu am dat noi,soferii, un examen pt permisul ala,nu stim ce trebuie sa facem in toate conditiile? nu. pt ca suntem retardati.
https://en.wikipedia.org/wiki/Multiple-vehicle_collision
ctrl+f si scrie „fog”
nu ca n-as fi de’acord cu 80% din ce-ai scris, da’ sa vii si sa zici ca „la altii” nu …
Mă bucur. Suntem într-un grup select 😀
Mulțumesc de completare.
Nu poti folosi de doua ori un scaun, nu? Nu de alta, dar daca l-ai folosit deja o data, cind te ridici are un miros suspect, nu?
Nu ca te-as face prost de-a dreptul. De asta a avut grija maica-ta.
Statul ESTE de vina pentru ca acorda atat de usor permise de conducere inclusiv analfabetilor. Codul rutier se invata „mecanic” cat sa promoveze examenul. Ne mai existand examenul sau pregatirea cursantului la manevrarea autovehiculului in poligon, stam si ne miram cati „bizoni” exista in trafic si parcari… Lista motivelor pentru care statul este de vina poate continua. Insa in acest caz, statul este de vina ca le-a dat permise de conducere lu’ Gogu si Gigel si restul participantilor implicati in accident, care habar nu au de reglementarile privind circulatia pe autostrazi.
Ce ramane de facut pe viitor?
Mai nimic…
parca era alta poveste… cine a fost a colo de stie ca cineva a
iesit din parcarea cu benzinarie?
bun, la ce ai zis tu, se adauga niste chestii:
1. oamenii nu stiu sa circule pe autostrada. nu avem cultura asta. din cauza faptului ca nu avem autostrazi, educatie, cei 7 ani de acasa, etc. daca gigel iese pe o banda de accelerare si vrea sa intre pe autostrada (cu semnalizare, asigurare etc), gogu ar trebui (daca conditiile ii permit) sa treaca pe banda a doua (evident cu semnalizare, asigurare, etc.) si sa ii permita lui gigel sa intre. foarte putina lume stie acest lucru, si mai putina o aplica. e o regula nescrisa pe autostrazile din lume, la noi e o noutate absoluta.
2. romanii sunt latini. masina e membru de familie. iar pedala din dreapta trebuie apasata, macar sa ii demonstreze lui gigel ce masina are gogu. sau daca gigel are masina mai tare, atunci macar sa ii demonstreze gogu ca stilul lui de pilotaj e net superior celui lui gigel, iar gigel nu isi merita masina.
3. distanta fata de celalalt: daca s-ar putea, venit pana in spatele masinii de depasit, dat flash, depasit la milimetru. mersul la aspiratie, ca asa se face la monza.
4. panouri electronice pe autostrada. traficul nu e monitorizat corespunzator, ar trebui sa arate din timp ca e ceata, ca viteza trebuie redusa si la cat trebuie redusa. acum ca e ceata pe strada e obvious, dar is unii care au creierul cat o nuca si nu ii duce capul. dar permis au. la noi in schimb panourile rar arata ceva util…
5. ar trebui ca in croatia sa existe masini de politie under cover. vine un gogu sau un gigel care se apuca sa croseteze, se apuca sa puna in pericol pe ceilalti, instant ar trebui sa vina un audi s8 gri inchis dupa el, sa il depaseasca, sa ii apara insemnele politiei si sa il traga in prima parcare. la noi politia sta in anumite locuri, waze exista, no… schmeckerii raman schmeckeri.
din pacate nu avem nimic din toate astea. deci nu trebuie sa ne miram ca se intampla. trebuie doar sa ne miram ca nu s-a intamplat pana acum
Foarte bune sfaturile și bine punctate. Nu știam că așa e în Croația. Dar mna, ei au o pulă de oraș, nu de țară.
Da, statul este de vina. Dar nu pentru lipsa panourilor, cum spunea un prostalau la TV.
Ci pentru ca Politia Romana nu a oprit niciodata pe cineva pentru ca nu a pastrat distanta regulamentara fata de masina din fata, pentru ca nu a semnalizat la schimbarea benzii de mers, pentru ca a mers cu viteza prea mare pe timp de ceata, pentru depasirea coloanei pe linia de tramvai, pentru parcare neregulamentara care incurca traficul, si pentru multe alte lucruri care, adunate, mentin disciplina si siguranta in trafic. Politia Rutiera in Romania opreste doar pentru viteza in 99% din cazuri, iar in restul de 1% pentru o trecere pe rosu sau neacordarea de prioritatea pietonilor, din joi in pasti.
In alte tari vezi politie peste tot prin trafic, politie activa care se asigura ca regulile sunt respectate. In Romania masinile de politie opresc la Unirii pe banda de mers si incurca circulatia.
In principiu Politia Romana nu exista (nu numai cea rutiera: cand ati vazut ultima oara o formatie de doi politisti patruland prin cartier ?). Asa ca soferii devin salbatici si circula ca in jungla, deoarece statul nu impune nici o regula.
Offf… S-a mai intamplat si nu odata. In ultima vreme toate gaoazele si basinile sunt mediatizate din lipsa de ocupatie. Astfel de incidente sunt frecvente pe orice autostrada/DN indiferent de tara pentru ca pur si simplu este trafic intens. Nu sunt toti posesori de s-class ala de se conduce singur cu pastrarea distantei si in fata si in spate si in masa si in tasu’ . Majoritatea conduc „cotete” , si in conditiile astea mortaciunile sunt inevitabile. La noi in tara in mod special (ca si in rusia de fapt) condusul este o shumahareala. Nu conteaza ca sunt calare pe un lighean nenorocit (pix frane, directie, suspensie, siguranta pasiva-activa etc…) sau pe un Range pricopsit ( alt cotet bun de mers pe camp) noi toti cu mic cu mare suntem Shumahari. Ca ne preseazaq timpul, banii, viata etc… Ne grabim in pula mea de zici ca ne dorim moartea. Nu deranjeaza pe nimeni ca moare un Gog sau Gigel. Deranjeaza pe toata lumea faptul ca acesti Gogi si Gigei omoara oameni aiurea. Nu stiu, acum vreo doua luni o cioara borata calare pe un cazan cu numere de bulgaria a omorat doi copii . Doi COPII. Cioara fuge , politia il cauta si il gaseste in cele din urma.. pedeapsa .. 8 ani de parnaie . Ba in pula mea.