Simt că doar câțiva nu-s vizați de cele ce urmează.
Îi putem exclude pe cei care s-au mutat de curând în București, cu tot cu mașina personală, și n-au citit niciodată o știre despre cum se conduce în Capitală. Îi mai putem scoate din vizor și pe cei care au trăit într-o peșteră sub pământ și au ieșit din ea direct în cel mai mare oraș la țării, la volanul mașinii. Și cu indulgență îi putem exclude și pe cei condamnați la pat de vreun handicap care brusc și-au luat carnet, mașină și au început să se plimbe prin oraș.
Altfel, cam oricine își cumpără mașină (ori și-a luat în ultimii 10-15 ani) face parte din povestea de mai jos.
Am tot întâlnit oameni care ani de zile (ori sute de zile, sunt de ajuns și alea) au dat nas în nas cu traficul din București. Și-au frecat zeci de haine de tablele parcate aiurea. Și-au plimbat copiii în cărucior pe carosabil pentru că pe trotuar nu puteai să împingi nici un prezervativ.
Ore întregi petrecute blocați în taxiuri sau autobuze. Plămâni ca sacii de aspirator. Claxoane și înjurături la semafoare și-n parcări de magazine.
Bătăi, scandaluri, ștergătoare ridicate sa rupte.
Le-au văzut pe toate.
Dacă n-ai ieșit dntr-o comă lungă și profundă nu știu ce scuză ai putea să gândești la faptul că te surprinde traficul din București.
Și cu toate astea, există printre noi această categorie care vede, simte, miroase traficul capitalei și-și spune „o să-mi iau mașină și o să fie bine. O să am de toate”. Și dacă n-are ce vrea o să se adapteze. Dar nu se adaptează, că-i crește tensiunea, se stresează și crapă cu n-jpe luni mai devreme.
Și omul investește timp și bani în achiziție. Iese din târg/reprezentanța auto și „se trezește” blocat printre alți ca el care au văzut la ce se înhamă, dar n-au observat.
Și dă rotocoale în jurul blocului, ori biroului, înjurând că n-are unde să parcheze. Și o pune pe un colț de stradă, pe o trecere de pietoni, o urcă pe un petec de verdeață. Și înjură că „nu se fac locuri de parcare” de parcă în viața de civilie fără autoturism n-a jonglat pe trotuare și n-a văzut că N-AI UNDE. Dar acum e mândru parte din problemă și vrea soluție. Și în toată inteligența se miră de existența unei probleme la care contribuie.
Păi să se facă dom`le parcări?
Să se inventeze ceva, cumva, nu știu. Eu vreau parcare. Și nu mă luați pe mine cu „să-mi parchez mașina la 3 străzi de casă/treabă”. Că nu mi-am luat mașină să merg până la ea. Eu vreau acum, aici. Dacă stau pe strada X, vreau pe strada X un loc al meu. Dacă lucrez pe bulevardul Y vreau să parchez pe bulevardul Y. Dacă-mi curg balele după covrig pe strada Z vreau să am loc de parcare acolo. Poate nu s-a-nțeles: n-am luat mașină ca să merg pe jos.
De ce se circulă prost?
Că nu se face treabă, d-aia. Eu mi-am făcut treaba de cetățean. Am investit. Mi-am luat tablă, am dat de muncă. Să-și facă și alții treaba. Să taie un copac, nu-mi pasă, să spargă din trotuar. Să am unde să parchez.
Și dacă tot se apucă de treabă, să facă și niște parcuri și locuri pe unde să-mi plimb copilul în jurul blocului. Nimic nu se face… la alții… D-aia e România unde e…
5 răspunsuri
In mare parte de acord cu tine George. Eu locuiesc undeva in Berceni. Am vecini de scara care au 3 masini si bineinteles, au si 3 locuri de parcare in fata blocului. Nimeni nu da o lege astfel incat sa existe cate un loc de parcare la fiecare locuinta. Sincer sa fiu, „noroc cu pandemia” ca altfel ne uitau sfintii in trafic. In momentul de fata este un pic mai relax. Pe de alta parte, oricat de multe locuri de parcare s-ar face si oricat de dezvoltata ar fi infrastructura urbana, tot bara la bara se va circula… Ai o intersectie la care zilnic se fac ambuteiaje, construiesti un pasaj crezand ca ai rezolvat problema, iar coada se muta la urmatoarea intersecite. Nea Nicu nu s-a gandit niciodata cand a construit blocuri de 10 etaje unul langa altul ca mai toti locuitorii vor avea cel putin o masina peste 30 de ani.. Si uite cum nu gasesti locuri de parcare in unele cartiere. La ora actuala, din punctul meu de vedere, e mai sanatos sa circuli cu masina decat cu transportul in comun. Ieri la ora 15:00 tramvaiul 25 se chinuia sa inchida usile in statie, iar din spate venea alt 25 cu maxim 15 persoane in el. Deci lumea e pur si simplu batuta in cap…Atat soferii cat si pietonii.
Nu știu unde stai, dar eu știu că exista o lege că poți avea maxim 1 loc de parcare/apartament. Greșesc?
Nu trebuie sa existe locuri de parcare inchiriate. E o timpenie incomensurabila ca intr-o parcare din berceni, goala fiind la ora 14 sa nu ai voie sa parchezi pe niciun loc pt ca sunt inchiriate. Practic cu parcarea goala esti obligat sa parchezi ilegal pe trotuare si spatii verzi daca nu locuiesti acolo. In Franta platesti abonament la locuri de parcare si ai o reducere, nicidecum un loc al tau si poti parca unde gasesti loc intr-o anumita zona. De cand timpenia asta cu locul meu in fata blocului?!
Eu in germania platesc permis de parcare anual si pot parca in zona unde locuiesc oriunde sunt locuri cu plata sau asignate cladirilor de apartamente. De regula parchez pe strada unde locuiesc sau pe cele din jur daca e super aglomerat. Singurul criteriu important este ca daca ai garaj disponibil la adresa respectiva nu poti beneficia de permis de parcare.
Cand am luat permisul (nimeni din familia mea nu are permis si oarecum îi ajutam prin asta) mi-au luat masina. Si pentru parintii mei era destul de enervant sa tot depinda de altii cand voiau sa mearga undeva si autobuzele supre bunici le-au scos, daca voiam sa ies din oras si nu trecea trenul pe acolo, eram pa. Si eu am vecini care au 3 masini….si stau intr un apartament cu 2 camere, la ce naiba au nevoie doi oameni de 3 masini. Ne-a tampit capitalismul asta.