E greu să recunoști că Rammstein sunt penibili de dragul șocantului?

20

    Am două știri musicale în fața ochilor: noul videoclip Rammstein și noul videoclip The Pussycat Dolls, trupă reunite după 11 ani.

În videoclipul celebrei trupe rock avem un solist care răpește femei într-un hotel și se-nchide cu ele într-o cameră pentru o orgie. Clipul Pussycat Dolls nu era disponibil la momentul redactării acestui text (apare azi, 7 februarie, după ora 17). Dar pot să fac un pariu personal c-o să fie multă epidermă, ceva podea frecată, fesieri ridicați, tăvăleală în ceva lichid, decolteuri, degete mușcate. Rețeta clasică.

Cu trecerea anilor, urmărind o serie de live-uri și videoclipuri Rammstein, am început să-mi dau seama că-s cam penibili încercând să ofere show-uri/clipuri șocante. Adică se chinuie. Vor să facă un show bun pentru fanii lor cu aceeași ardoare cu care vrea și Britney Spears să-și orgasmeze fanii.

Nu mai văd „metafora” (dacă a existat vreodată) a scenelor sexuale mimate pe scenă și nici nu mă mai distrează atât de tare violența din clipurile lor. În adolescență mi se părea ceva interesant, dar azi, din punct de vedere al show-ului, nu reușesc să văd diferența dintre erotismul trupelor comerciale și BDSM-ismul Rammstein (cât și alte trupe rock).

Nu că-i șocant de dragul șocantului?

De ce e vulgar ca Miley Cyrus să fie ținută-n zgardă pe scenă, dar Christian Lorenz (clapă – Rammstein) e un artist că-i pus capră pe scenă, dezgolit la fesieri și bătut pe spate de către solist cu un penis de plastic care ejaculează continuu?

Niciodată nu mi-a plăcut dublul standard uzitat de fanii muzicii rock: „la artiștii noștri vulgaritatea este o expresie a creativității, un reproș adus societății, dar în muzica plebei e pur și simplu o mizerie”. Nu știu ce să zic. Fanii Rammstein sunt la fel de impresionabili de artificii și falusuri uriașe. La recentele vizite ale trupei în România n-am auzit vreunul să spună „ce solistică, ce voce, ce versuri”, ci „a fost show!”.

Hai să fim serioși, mintea umană e la fel de exaltată de foc și falusuri, indiferent că show-ul e în fața unora cu tricouri negre și bocanci cu fier, ori tricouri cu paiete și Balenciaga.

Că Inna sau Rammstein are show pirotehnic e același lucru. Tot pentru a atrage atenția, tot pentru spectacol. Sexul la fel. Că-i Marilyn Manson în corset sau Rihanna e tot un drac.

E curios cum funcționează preconcepția elitiștilor cu distors. Ei consideră că o artistă (comercială) e non-stop o femeie ușoară pentru că se hipersexualizează pe scenă. Dacă Pussycat Dolls sunt erotice pe scenă sunt desfrânate 24/7. „O sug pentru succes… lasă că știu eu…”. Dacă Rammstein sunt nebuni-sataniști pe scenă „e doar o expresie a creativității. Artă”.

Ironia face că am citit interviuri cu membrii Rammstein și sunt niște oameni foarte liniștiți.

Au vieți de familie, scriu poezii, au copii și „preferă liniștea”. Deci show-urile alea sunt doar așa. Să placă la publicul surescitat și probabil o descătușare pentru ei. Lucru care ar putea funcționa pentru toate stilurile muzicale.

Oricum, în încheiere voiam să spun că-mi place noua piesă Rammstein („Platz Ein”), înțeleg filosofia vizuală a trupei, dar îmi displac fanii lor care se detașează de celelalte expresii muzicale ale sexualității ca fiind ieftine, ori mai comic, „deplasate” și „vulgare”.

Primul pas pentru a te vindeca de aroganță rock e să recunoști că 90șiceva% din piesele AC/DC seamănă.

E greu să recunoști că Rammstein sunt penibili de dragul șocantului? 1
Recomandări
20 Comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *