Ștanțare la os cu IQOS

N-am mai văzut atâta reclamă pentru un produs nesănătos de când industria tutunului încerca să-și convingă vicioșii că tutunul e sănătos. Deci vorbesc de acum 50-60 de ani.

Între timp studiile (și rudele/prietenii/apropiații) ne-au demonstrat că fumatul e dăunător. Și se moare.

Dar să facem o mică paranteză și să prezentăm contextul:

În ziua de azi viciile nu mai sunt prezentate pentru aspectul care ține de „beneficii” (între noi fie vorba, nimeni nu mai prezintă beneficii). Nu mai e cool să fumezi (ori sănătos, ha!) și presimt că-n câțiva ani o să se renunțe și la asocierea dintre alcool și prieteni, ieșiri cu gașca.

Acum viciile trebuie să ofere experiență pentru a atrage. Fumezi? Te trimitem în vacanță la Paris (fără legătură, dar o dăm din cuvinte gen: „lua-ți-ai fumuri de Paris”, mă-nțelegi?). Bei? Plantăm copaci. Ce legătură are cu alcoolul? Zero, nada, niente. Dar e bine să plantezi copaci și orice asociere cu acest obicei dă bine la portofoliu.

În curând berile se vor lăuda cu portofoliu de păduri, nu cirotici.

Revenind la IQOS.

IQOS e pe val. IQOS este noul smart-smoking. Ai smartphone? Nu poți sta-n gură cu țigara clasică. Ești țăran? Nu poți să-ți rulezi, doar nu ești hipster. IQOS e echivalentul iPhone. O să vedeți similitudini în comunicare.

Fumează inteligent.

Ce știm despre IQOS? Că-s la fel de nocive precum țigările normale. Ba chiar conțin de patru ori mai multă nicotină. Dar e mai cool și una din promisiuni e că „te ajută” să te lași de fumat. De fapt îți schimbi dependența.

Mai mult, se zvonește că IQOS a încercat să-și măsluiască și testele. Nu mă mir.

Acum, dacă am da crezare specialiștilor (cunoscuți și sub numele de „medici”) am afla că IQOS folosește o comunicare perversă, ei știind că înlocuiesc o adicție cancerigenă cu o alta. Dar de ce să-i ascultăm pe fraierii ăia-n halate?

Și auziți una mai bună: IQOS colectează datele utilizatorilor. Sper că nu trebuie să-ți explic și mizeria asta…

Noi ascultăm de influenceri.

IQOS e peste tot. E un fel de Coca-Cola pentru tutungii. IQOS a pierdut lupta cu factorul sanogen. Probabil și-a dat seama că nu poate ține prea mult banda cu „fumatul sănătos” și au recrutat fețe cool. Acum IQOS e despe experiență. IQOS sponsorizează chestii cool, trendy, la modă. Stăm la o țigară electronică și vorbim despre cât de grozavă-i viața.

Regret să văd prieteni apropiați promovând un rahat ca ăsta. Personal nu cred că-i ajută asocierea. Le crește faima, portofelul, dar la final tot fum rămâne.

Să nu ne mirăm dacă fumatul electronic va sponsoriza festivaluri, concerte, d-astea. Asocierea face bine.

Toate pe bani frumoși. Să nu fim naivi.

Și unii se supără că nu-i lasă cu pufăitoare electronică-n interioare. Voi sunteți interziși din cu totul alt motiv: îi ofticați pe fumătorii clasici și îi atrageți în alt rahat mercantil și cancerigen, asta în timp ce statul încearcă (cu resurse puține) să vă ajute să nu muriți prea repede. Hai să prindem mai mult Dragnea..

Acestea fiind zise, afumare plăcută până la următoarea revoluție tehnologică: țigara hologramă.

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *