Și dacă, totuși, UBER-ul nu-i bun?

De când a apărut UBER/Taxify în România nu cred că am mai mers cu taxiul de mai mult de 5 ori. Mici excepții în orașele unde nu există UBER, dar în capitală pur și simplu-mi place să merg mai ieftin, mai sigur, mai liniștit, în mașini mai curate și să pot achita cu cardul, fără să-mi fac griji de bacșiș și rest.

Dar sunt deja ceva ani de când există UBER și încep să apară cifrele. Alea importante.

Este UBER o salvare pentru orașele pline de mașini? Citind articolul ăsta aflu că nu. Și lectura asta mi-a deschis ochii.

Mie-mi place să vorbesc cu șoferii de UBER/Taxify. Mă așez în dreapta lor și îi întreb de una alta, de când fac, „merge?”, „se merită?”, d-astea.

Bani se fac. Unii-mi aruncă niște cifre uriașe-n față, dar stau pe stradă luni-duminică, 10-12 ore pe zi. Dar știți ce-i interesant? Că-s numeroși șoferi (n-am o cifră exactă, dar destui) care s-au apucat de UBER/Taxify ca job. Unii mai stau după muncă pe traseu (ca al doilea job), dar mulți fac doar UBER.

Știți chestia aia de o aruncă ei cu „ride sharing”? Vrăjeală. Ride sharing înseamnă să pleci spre muncă și să mai aduni câțiva oameni pe drum pe care să-i lași relativ prin aceeași zonă. Dacă după birou stai 3-4 ore în trafic să plimbi oameni de colo-colo nu-i ride sharing, decongestionare, eco. UBER/Taxify este taximetrie cu panaș („moamă, Bonea, ce revelație ai avut!”).

Am circulat cu o grămadă de studenți care fac UBER doar pentru a face un ban. Unii aveau o mașină, alții s-au apucat să conducă pe mașinile celor care au băgat mai multe vehicule pe UBER.

Concluzia? Șosele, de fapt, sunt mai pline. Categoric nu mai goale. Că taxiurile n-au dispărut, ăia de merg cu mașinile personale sunt tot acolo. Eu n-am mașină și folosesc UBER când nu se poate cu bicicleta. Eu, prin UBER, mai umplu strada cu o mașină.

Acum nu știu dacă asta-mi va afecta obiceiul de a utiliza UBER, dar cu siguranță n-o să mai înghit gălușca „e ride sharing” și „se eliberează traficul”. Cel puțin până la următoarele studii.

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *