Când a fost descoperită homosexualitatea?

Răspunsul simplu și evident e următorul: acum mult timp. Se pare că homosexualitatea era prezentă încă dinainte „să ne dăm jos din copaci”. Oricum, mai multe lucruri interesante despre sex și animale găsiți în „Zoomenirea” de Desmond Morris (zoolog și etolog).

Acum că am stabilit că homosexualitatea e de când lumea și pământul, pe voi nu vă fascinează faptul că an de an mai apare câte un brand care-și vopsește produsul în curcubeu și se declară alături de mișcarea gay?

Curios cum de un fenomen atât de arhicunoscut se dezvirginează anual în ochii unor companii.

Anual vedem pe cineva „îmbrățișând” un fenomen antic, anual o altă companie își face curaj să se alăture acestei mișcări. Primul instinct e să spui „yey!”, „bogdaproste” și să te bucuri că se mai câștigă un teren în lupta pentru toleranță (dacă asta te bucură). Dar apoi n-ai cum să nu te gândești că X produs există pe piață de ani de zile și s-a trezit fix acum să aibă o părere despre asta.

Oare de ce?

Să fie pentru că s-au schimbat oamenii din companie și ăștia de acum, „generația nouă”, împărtășesc valori actuale?

Sau, de fapt, sunt aceeași oameni dar e o abilă strategie de marketing pentru că trendul gay-tolerant prinde teren și a devenit o iapă de călărit (îmi cer scuze, nu vreau să-i presupun sexul) în bătălia pentru inimile consumatorilor?

Am văzut că în bătălia pentru acceptarea persoanelor LGBTQWERTY au intrat de curând companii care-s de când persoanele de culoare beau de la cișmele diferite și făceai „terapie” cu electroșocuri dacă-ți plăcea `omosexul. Fix acum? Asta poate însemna doar două lucruri, în contextul în care reclamele ne împuie capul cu „identitatea brandului”:

  1. Brandurile n-au identitate, ci-s cameleonice și strategia e să urmeze trendurile care le pot aduce mai mulți oameni la raft;
  2. „Da` ce-am făcut, șefu? Am zis și noi că-i ok să fii gay și să ne cumpere lumea acadelele!”

M-am gândit la asta după ce am văzut cum internetul s-a extaziat la niște spaghete colorate rogvaiv, semn de toleranță al unui brand care prin vocea patronului spunea în 2013 că nu-i de acord cu homosexualii și dacă acestora nu le convine filosofia companiei să mănânce pastele altora.

Nu-mi dau seama dacă oamenii se schimbă, și brusc acceptă homosexualii, ori ceilalți uită/iartă și tot ce contează e să fim toleranți (chit că-i de fațadă) și să soarbem la aceeași spaghetă.  

Tu ce zici?

dă cu părerea...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.