Ai mai cumpărat ceva care nu-ți promite premii?

Publicitatea trece printr-o perioadă aproape tragi-comică: mai toate produsele din piață îți promit premii.

Ridicolul a fost atins în dimineața asta când am văzut un panou la zahărul Mărgăritar care, ghici ce?, îți dă o vacanță. Hai frate, e totuși zahăr! Până și zahărul e preocupat de odihna ta? E atât de ironic…

Ok, poate că nu-i Mărgăritar cel mai ciudat produs care să-ți dea premii, dar până la urmă unde te oprești când vine vorba de „vreau să vând, dau premii”? La care produs nu poți pune o promoție cu vacanțe, muțunache sau boxe fără fir?

Dacă intri într-un magazin ești izbit.

Zici că ești într-o agenție de turism. Un brand te trimite în city-break, un altul îți plătește o vacanță de Crăciun, o ciocolată te trimite la Paris de Valentine`s Day și un suc acidulat îți dă bilete la un mare festival din lume. Dacă prin absurd le-ai câștiga pe toate n-ai mai avea timp să dai cu aspiratorul în casă de atâtea călătorii.

Toată lumea e nebună să dea premii.

Cine are de suferit? În primul rând domeniul. Creativitatea se duce dracu` (în city-break?) dacă ești mereu condiționat să-ți atragi publicul cu premii. În câte feluri crezi că-i poți spune unui om „cumpără X ca să ajungi la Y”?

Apoi suferă și brand-ul. Nu cred că-s singurul consumator care vede cât de penibil e să te legi mereu de premii sperând să vinzi mai mult. Dacă încep să-și dea seama mai mulți o să devină o glumă să mai faci promoții cu (veșnic) aceleași variante de premii. Ok, nu mai dai vacanțe, le spui „experiențe” și sunt tot vacanțe.

O să fie precum Gazeta Sporturilor care acum ceva timp dădea ziarul cu CD-uri, papuci, plușuri, păpuși, covoare persane și ce mai puteau țipla împreună cu publicația.

Și apoi are de suferit și consumatorul, dacă-i mai pasă cuiva de el. Dacă produsele nu comunică funcționalitate, calitate, ci doar premii, e posibil să te trezești cu o piață de zombie care-ți consumă furadan cu aromă de banane de dragul unei vacanțe de vis.

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.