Vrei nu vrei, Inna e cea mai tare

inna invelita in drapelul national

Facebook-ul e important. Că-ți place sau nu, toată lumea e pe Facebook. Mai puțin părinții mei, dar ei știu că-s amuzant fără să-mi citească statusurile, și nu vreau să-mi vadă selfie-urile din toaletele publice.

În rest, toată lumea e pe Facebook.

Șeful tău, viitorul tău șef pentru că actualul a văzut că-ți faci poze pe WC, rudele, nepotul meu în timp ce se filmează mâncând cartofi, prietenii, președintele și morții. Da, și morții-s pe Facebook. Cum altfel să afle când și unde pot vota PSD-ul?

Stabilind că Facebook-ul e important și că ne modelează existența trebuie să ținem cont de like-uri. Dacă ai multe like-uri înseamnă că ești important, căutat, dorit, urmărit. Dacă ești artist și vrei să ajungi vedetă nu trebuie să mai vinzi CD-uri ca să ajungi în topuri. Dacă ai like-uri și vizualizări pe Youtube ești mare. Atât.

E greu să le faci și p-astea, cu toate că mulți se bat cu pumnul în piept că e „floare la ureche” să faci vizualizări și like-uri. Da, îți poți cumpăra like-uri și există site-uri care-ți pot rula la nesfârșit clipurile pentru a aduna vizualizări, dar au existat și artiști care și-au cumpărat singuri CD-urile ca să pară că au vânzări. Ori de rușine: Dee Dee Ramone, a.k.a. Dee Dee King. Cel puțin așa spune legenda.

Acestea fiind zise, Inna! Inna are cele mai multe like-uri din România: 11.981.085. La ora la care scriu acest text. Aproape 12 milioane. Inna!

Inna are mai multe like-uri decât Bănică + Loredana Groza + Alexandra Stan + Iohannis + 100 de pițipoance la alegere. Inna are mai multe like-uri decât Hrușcă + toate paginile lui Moș Crăciun și tot lerul din lume.

Inna are mai multe like-uri decât cea mai titrată echipă de fotbal din România. Dar asta e de înțeles, că în weekend nu Inna și-a luat-o peste bot, în Chiajna, de la 11 băieți necunoscuți. În weekend Inna făcea show în Mexic. Așa cum poate ea, cu piesele alea care n-au mai mult de 10 versuri. Dacă le putem spunem versuri. „Fly”, „sky”, „high”.

Dar uite domnule că Inna e tare. Inna e imaginea țării pe Facebook. Ce dacă Nadia Comăneci a luat 10 acum 40 de ani? Și eu am luat un (singur) 10 la matematică acum 15 ani. La funcții. Dar gata, treci peste. Prezentul e acum. Și Nadia are mai puține like-uri decât detergentul de vase Fairy. De două ori mai puțin. Dar mna, Nadia nu poate spăla mii de vase și nu „dureaz cu până la 50% mai mult”.

Hagi? Ce Hagi tată? 900.000 de like-uri? Slab. Să-l învețe Adelina Pestrițu meserie. Cred că ea a driblat mai mulți bărbați la viața ei.

Dar situația abia acum devine interesantă.

Hai să vedem ce sculă-de-basculă e Inna la nivel global. Evident că ne-o măsurăm tot în like-uri.

Kings of Leon? Nasol. Sub Inna. PSY? Băiatul ăla cu ăl mai vizionat clip din istoria Youtube-ului? Sub Inna. Fergie, Slash, Nelly și Ricky Martin. Sub Inna. Amy Winehouse, super piese, mega voce, tot sub Inna. Păcat. Unde mai pui că-s cinci ani de când nu se mai droghează.

De cine vă mai place? 30 Seconds to Mars? Gorillaz? The Killers? Oasis? Rammstein? Depeche Mode? The Cure? Sting? Timbaland? Toți sunt sub Inna.

Da, o să-mi spuneți că Inna n-o să ajungă în cărțile de istorie, și nici în Hall of Fame, dar trebuie să ținem cont de faptul că s-au schimbat gusturile. E altă generație mereu. Și acum Inna, cu 4 cuvinte în engleză, rupe topurile. E posibil să ajungă mai sus decât credem noi.

Cine știe, poate că-n viitor adolescenții anilor 2040 vor vrea să viziteze România pentru Inna și muzica ei „genială”. Cine o să mai știe atunci de un 10 la sol, un lob la mondialele din `94 ori că „leru-i ler”?

 

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *