Tac-tu tot la crâșmă, muci dar filosof?

Mi s-au părut mereu drăguțe reclamele la berea Neumarkt. Ca băutură e… amăruie, dar reclamele au fost de multe ori cu adevărat spumoase.

Preferate mea este cea de mai jos:

Ce-mi place la Neumarkt e că-și înțelege target-ul, pare în contact cu profilul consumatorului, din când în când făcând mici excentricități hipsterești prin spoturi. În principal e o bere ieftină, un lichid galben, amărui, care face spumă când îl torni în pahar. Nu-i Stella Artois și nici Ciuc. E un nume nemțesc, pronunțat corect de majoritatea boschetarilor de la Gara de Nord. Pentru germanofobi este „butoiașul”.

Zilele trecute mă uitam la TV și mi-a trecut pe la urechi ultimul spot. Trebuie să-l rezum pentru că, din păcate, nu-l găsesc pe net.

Cele trei personaje Neumarkt sunt într-un tren și filosofează despre ce fac bărbații între „muncă” și „acasă”.

Concluzia spotului era că merge o bericioacă între muncă și acasă. Ce altceva, doar suntem bărbați, nu? Spotul nu s-a încheiat cu pateticul mesaj de o secundă care îndeamnă la moderație.

Acum e simplu și logic: Neumarkt trebuie să vândă bere, să facă profit. De la ei n-am pretenții, că așa-i în bijniss. Dar nimeni n-a zis până acum nimic despre faptul că între „muncă” și „acasă” bărbatul poate cumpăra un suc pentru copilul lui, o ciocolată pentru soție, ori o carte pe care s-o savureze la un ceai (tot puternic, tot amărui).

Unii n-au tupeu să le dea peste bot unor companii când se promovează nesănătos, ori au impresia că nu-s influente. Hai să fim serioși, câți români se opresc la crâșmă în drum spre casă? 2-3?

Reclama Neumarkt mi-a amintit de tatăl unei prietene din copilărie. Moti o poreclisem. Tatăl ei, precum în reclama la Neumarkt, oprea zilnic la cârciuma din cartier după muncă. Că doar era bărbat și asta fac bărbații după muncă: beau bere și se duc acasă unde, cel mai probabil, mai beau minim o bere.

Tatăl lui Moti avea un prost obicei. După ce filosofa la birt teoretiza totul acasă sub formă de bătăi aplicate soției și copiilor. Ai putea spune că era un bețiv sinistru, dar nu! Era doar un bărbat care bea și el după muncă. Ca bărbații.

Se pare că băuturile ieftine au prostul obicei de a se lega de tot felul de cutume neaoșe, din lipsă de tradiție a brand-ului. Nu-i stres. Peste 50 de ani Neumarkt va pune pe etichetă, cu litere aurite, „Susținem alcoolismul ieftin din 2017”.

Ce? E prea puternic și amar mesajul?

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *