Stradivarius. Sau de ce “De Puta Madre” nu-i cel mai prost mesaj de pe un tricou

Recent am intrat în magazinul Stradivarius din MegaMall. Înainte să vă spun ce a reușit să mă enerveze vreau să fac o scurtă paranteză.

Cum poți spune “noua colecție când de fapt sunt aceleași haine ca-n 1983, 1995 și 2004. Moda e repetitivă. Așa că nu-i vreo colecție nouă. Nou e să propui haine din mătasea broaștei. Asta-i nou! Corect e să spună “Intră și cumpără hainele pe care le purta mă-ta și tu râdeai de ea spunând că n-o să pui niciodată așa ceva pe tine. Eu sunt Moda și ți-am tras Țeapă!”.

Doamnelor, dacă nu vreți să mai existe misogini trebuie să vă străduiți și voi mai mult și să nu vă mai lăsați fraierite. Că nici noi nu mai plângem când pierde Steaua…

DSC_0238

Revenind la Stradivarius, am remarcat tricoul din poză. Cu mesajul “happiness is a choice. Și asta e o prostie cât bugetul companiei mamă de mare. Da, dacă-ți freci cardul prin POS-uri mai des decât pielea cu săpun e normal să nu-ți pese de mesajul de pe tricou, dar dacă nu ești lobotomizată și redusă îți pui întrebări. Știu, e greu să gândești analitic, mai ales când scrie “happiness” (pozitiv) și în “choice” ai semnul păcii, dar asta ne ține pe unii dintre noi departe de tricourile cu De Puta Madre”.

Evident că marile companii de țoale nu vor pune stop producției de mizerii cu mesaje pseudo-filosofice, dar dacă-ți pasă de mesajul pe care-l transmiți cu țoala de pe tine nu mai da bani pe rahaturi. Și nici nu comentez despre calitatea materialelor. Pentru asta sunt blogărițele de fashion, alea plătite (sau nu) să se pozeze în poziția cifozei purtând izmene de firmă.

Fericirea nu e o alegere.

Fericirea este rezultatul unui complex de împrejurări și din păcate în miliarde de situații nu-ți poți schimba viața zâmbind ca un cretin. Dacă te-ai născut într-o cocioabă de pământ și mănânci zeamă de crăci n-o să ți se schimbe viața dacă te bucuri. A, ești fată de boss și tocești cardul prin mall pe haine? Da, fericirea e o alegere pentru că alegi să porți o geacă de 1000, 2000 sau 5000 de lei.

haine

Altfel în viitoarea colecție o să vedem mesaje de genul “Să mori de foame e o alegere”, “Tu decizi dacă vrei să dormi în stradă” și “Happy Svastica”.

Știi ce e o alegere? Să poți lua o decizie când îți este oferită o șansă. Dar și atunci ai nevoie de educație, pentru că altfel nu poți înțelege bine ce oportunitate îți este oferită. Dacă “happiness is a choice” înseamnă că și “consumeristă&redusă is a choice”.

O alegere este să faci haine de calitate, pe care să nu le vinzi la prețuri absurde, pe care să nu le prezinți ca un trend ci ca fiind utile și să nu muncești oameni din țări defavorizate pe bani puțini. Eventual nu copii. Asta e o alegere.

haine 3

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *