Reclame la țigări

14215270_1382880895060286_2020104527_o

Cu toate că-s numeroase produse care merită batjocorite pentru reclamele lor, ori pentru calitate, de departe cea mai mare disperare e în tabăra producătorilor de tutun. Mai ales acum de când tot mai multe țări s-au trezit că-i bine să-și protejeze cetățenii de vicii cancerigene și interese corporatiste. Ale dracu’ țări nemernice. Da, despre voi vorbesc, Australia, Norvegia, Finlanda, Danemarca ș.a.m.d.! Țări oribile în care n-aș vrea să trăiesc! Huo!

Disperarea e tot mai mare în rândul producătorilor de țigări pentru că nu-și mai pot promova produsele peste tot. Gata cu reclamele oriunde-oricând, cowboy care mor de cancer pulmonar și „experiențe wow!” cu țigara-n bot.

(scurtă paranteză)

Voi ați remarcat că-n ultima perioadă tot mai multe produse îți vând „o experiență”? Mașina nu mai e mașină, pizza nu mai e pizza, cafeaua nu mai e cafea. Toate sunt experiențe! „Încearcă noul săpun X. O experiență de neuitat”. Alo? Curăță jegul? Mă face să put frumos? D-aia îl cumpăr! Dacă voiam experiență mă uitam sub un capac de bere.

E o reclamă la TV pentru untul Lurpack, fiind vorba tot de o experiență. E UN UNT! Și ca să fiu sincer, nu-i nici măcar atât de bun pe cât se vrea a crede. Am mâncat unturi mai bune. Și mai ieftine.

De ce isteria cu „experiențe”? Pentru că experiențele trec și-ți stimulează creierașul ăla mic și avid de nou să mai cumperi, să mai ceri „experiențe”. Dacă produsele rămâneau produse cine mai făcea profit.

(închid paranteza)

De câte ori merg la cumpărături sunt fascinat de comunicarea pe care o fac brand-urile de țigări la casa de marcat. Ați citit truismele alea scrise cool și cu font mare? „Senzație”, „trăire”, „experiență”. Oare de câte cuvinte mai ai nevoie să spui orice altceva dar nu „cancer”, „nesănătos” și „viciu”?

Mai nou am văzut reclama de la Pall Mall, asta cu „Gustul verii” și m-am aprins mai rău ca o țigară. Cum poți spune că vara are „gust” de Pall Mall? Ce e mizeria asta? Vara are gust de fructe, dulce, mișcare, sănătate, verde, proaspăt, copt. Nicidecum aroma pe care o ai după o țigară. Tot ce poate spune sincer Pall Mall e „Gustul verii: încearcă și tu aroma de algă de mare uscată pe plajă, transpirație la soare și oraș de beton încins de caniculă”. Ăsta e „gustul verii Pall Mall”.

Bine că au inventat mizeriile alea de pastile cu arome, despre care am aflat că-s mult mai cancerigene. Am înțeles că urmează să le interzică în UE. Păcat. Dacă-i mai lăsam puțin ajungeau să scoată țigări cu arome de „mici”, „ciorbă” și „gusturile copilăriei”.

Și mai e ceva.

Fătucile alea cu cracii cât profiturile companiilor de tutun nu știu să-și vândă marfa. Cum mă fac ele pe mine să fumez dacă ele nu cred în produsul pe care-l vând? O promoteriță corespunzătoare trebuie să duhnească a tutun, să aibă unghii galbene, riduri, dinți pe alocuri și să sudeze țigară după țigară. Vin zâmbitoare la tine cu o tabletă în mână de parcă-ți prezintă tablete, nu țigări. Și evident, pentru efectul „cool”, promoterița poate fuma pe muzică și dansând pe un cub.

 

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *