„Îndrăznește” să citești acest text „fresh”

pompa_2bff400d5abdd3a4797b2919c85ef7

Pentru cine nu știe, de meserie sunt copywriter. Nu, nu copiez chestii, nu-s de viță politică, n-am valențe de premier și nu mă văd doctor și pușcăriaș peste cinci ani. Ce face un copywriter? Pe scurt, e omul cu idei și condei la care vin firme să ceară soluții: „vând rahat cu perjă! Cum să-mi fac produsul cunoscut?”. Și o echipă creativă (în care există și un copywriter) va face o strategie, o direcție, o serie de recomandări, un vizual ș.a.m.d.. Apoi vânzătorul de rahat cu perjă implementează propunerile (Big Bang ajută!) și rahatul lui ajunge cel mai bun, cel mai premiat etc. E pe buzele tuturor, cum s-ar zice. Reducționist vorbind, cam asta-i publicitatea: oameni cu idei care gândesc chestii pentru oameni cu bani.

Din păcate, mulți cred că tot ce ajunge vreodată pe sticlă/la radio/pe vreun banner este 100% creația unui publicitar. Am vrea noi să fie așa. Sunt extraordinar de multe situații când clientul (în cazul de față clientul este acela care solicită idei) face doar ce-l taie capul. Poți să-i pui pe foaie zeci de justificări, studii, motive, demonstrații, el tot ce vrea o să facă. Până la urmă nu-i spui tu cum să-și facă bijnissu’. Și eu mai știu o vorbă: n-are rost.

Acum că am explicat (pe scurt) ce înseamnă copywriter și publicitate, să vă spun două-trei vorbe despre reclame. Evident cu perdea, pentru că și publicitarii au sentimente și nu le place să le critici munca, oricât de proastă e.

Eu m-am săturat de „îndrăznește”. Tot mai multe produse te încurajează să îndrăznești. De parcă omul, consumatorul, este acest fricos care efectiv n-are curaj să bea sucul X, să mănânce înghețata Y, ori să meargă până-n Z punct. Chiar să fie asta provocarea existențială, să mănânci o înghețată? Da, despre înghețata Magnum vorbesc, probabil cea mai difuzată reclamă din ultimele zile. Nu exagerez, reclama Magnum pentru TV este echivalentul Deliei pentru radio. Și da, cadrele sunt interesante, muzica-i bună, dar e o b****ă de înghețată. Serios, e o înghețată cu două „coji”. Chiar așa mare îndrăzneala pe client să lingă două pojghițe? Sunt fătuci prin showbizz care ling orice. Aia îndrăzneală!

Singurul produs pentru care merită să îndrăznești este Ciuc fără alcool. Într-o societate în care oamenii cred că băutorii de bere fără alcool sunt „muieri” asta-i cu adevărat o dovadă de curaj și îndrăzneală.

res_e503aedcfb269ad9d3d17898a0d431fa_450x450_en0m

Și apoi e „fresh”. Ați remarcat și voi că azi totul e fresh? Tot ce cândva era „ok”, „normal”, „cum trebuie”, azi este fresh. Fructele sunt fresh, sucurile sunt fresh, mâncarea e fresh. Nimic nu e proaspăt, nimic nu e bun, nimic nu e sănătos. Totul e fresh. Cum de nu s-au gândit politicienii sau prostituatele (aceeași breaslă) să spună „alege-mă pe mine! Sunt fresh!”.

Știți ce cred eu? Poate că sunt nebun… nu mă băgați în seamă… dar cred că folosirea excesivă a cuvântului „fresh”… e doar o presupunere… îl face să pară IRELEVANT. Își pierde din valoare! Și chiar îmi doresc să cred că oamenii nu-s atât de proști încât să spună „dacă scrie că e fresh înseamnă că e bun”.

Mi-a plăcut noua direcție Kaufland: „Trăiește fresh”. Ce este acest truism? Nu vreau să știu/nu vreau să vă spun, doar menționam mai sus că-s sensibilități și-n breasla asta și dacă mă iau de munca vreunuia e ca și cum preoții și-ar critica moaștele între ei. Nu se face. Tot ce pot să spun e că aceleași produse Kaufland sunt acum „fresh”. Sunt aceleași, doar că-s altfel cu numele. Poftă bună.

8791-4

Pfiu, ce refresh mi-am dat. Sunt atât de îndrăzneț!

 

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

One Comment

  1. Nimic nu ma scoate din minti mai rau decat reclamele de la tv si radio. La tv am renuntat de zeci de ani, iar la radio schimb postul instant. Panourile stradale oricum nu le observ .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *