Despre “cărturarii” cu fețe pe coperte

carti-vedete-vanzari

Dacă Leo de la Strehaia ar scrie o carte ar vinde un milion de bucăți. Cu o singură condiție. Să-și pună fața pe copertă.

Dacă Măruță ar scrie o carte ar vinde două milioane de bucăți. Cu o condiție.

Să-și pună fața pe copertă.

Dacă Bianca Drăgușanu ar scrie o broșură despre “cum să-ți lustruiești silicoanele” ar vinde 3 milioane de bucăți. Tot cu o singură condiție. Fața pe copertă.

bote

Citesc blog-uri și site-uri extraordinare. De exemplu, ador blogul ĂSTA. Și autoarea. Poate aveți și voi un autor obscur despre care spuneți mereu că într-un alt context ar rupe gura târgului și ar aduce un plus de valoare și autenticitate literaturii. Din păcate ăștia-s blestemați să nu posede fața de vedetă. În cel mai bun caz ar publica o carte, ar pune pe copertă o ilustrație și un titlu și ar aștepta zvâcul media. Mulți așteaptă degeaba.

esca

Câte cărți credeți că ar vinde Răduleasca dacă pe copertă ar scrie modest și curat numele ei și titlul cărții, fără bartai poza de profil Facebook?

Tudor Chirilă, cât ar sta cartea lui la best-sell dacă n-ar avea o copertă cu fața lui? Da, ar vinde multe pentru că-s vedete, dar ești violat vizual când intri într-o librărie și de peste tot te privesc Răduleasca, Chirilă, Esca, ș.a.m.d., cu superioritatea lor de autori de cărți pline de truism și cu un marketing ce ar face invidioasă și o trupă de muzică. Că până la urmă despre asta-i vorba. Dacă știm despre Inna că are muzică proastă (serios, versurile ei par scrise de o maimuță care abia acum a intrat în Epoca de Piatră), dar are concerte nu-i pentru că e ea norocoasă. E marketing. Marketing, marketing, MARKETING! Bagi bani, scoți bani.

Da ce bă Bonea, ai citit tu Esca, Chirilă sau Răduleasca?”. Bani n-am dat pe ele dacă asta-i întrebarea. Dar cunosc oameni care au plătit pentru astfel de cărți. Și le-am răsfoit. Concluzia? Trusime, vieți povestite anost și narcisism care provoacă riduri oglinzilor.

radu

Îmi e teamă cu privire la viitorul literaturii românești. O să intrăm în librării așa cum intrăm pe Facebook. Într-o mare de coperți-selfie-uri, titluri mici peste fețe mari. Hai vedete, scrieți cărți. Se cumpără.

 

DA DA, CUM ZICI TU…

dă cu părerea...

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *